Volvo S90 B4 (2023)

5.6.2023 Honza Blažek , , 0 komentářů

Manažerský ideál

Volvo se svým velkým sedanem S90 ukázalo, že i v prémiovém segmentu je možné koupit za rozumné peníze dostatečně vybavené auto.

Sympatická cena s odpovídající protihodnotou

Bez tří centimetrů měří pět metrů, je široké téměř 1,8 metru a díky výraznému designu a karoserii sedan působí reprezentativně a majestátně – to je Volvo S90. Přesto mne ale u testovaného vozu nejvíce zaujala cena. Ta se totiž jen lehoulince přehoupla přes 1,5 milionu, přitom, když jsem k autu šel a pak do něj i usedal, neměl jsem v žádném případě pocit, že sedím v nějakém holátku. Ba naopak – pro moje potřeby mu nechybělo vůbec nic, dokonce ani prémiový audiosystém Harman/Kardon. Volvo ukázalo, že i v dnešní době lze na trh dostat prémiový vůz v rozumné specifikaci, která splní požadavky většiny řidičů, a přitom se s cenou udržet v rozumných mezích. Ano, jeden a půl milionu není málo, ale v tomto případě jsem měl po dlouhé době v prémiovém segmentu pocit, že opravdu dostávám odpovídající protihodnotu a nic zbytečně nepřeplácím.

Solidní výbava

Auto disponovalo všemi důležitými bezpečnostními asistenty, mělo pěkná 18palcová kola, metalický lak, kompletní LED světla včetně hlavních světlometů, vyhřívané čelní sklo, vyhřívaný volant, bezklíčový přístup, kožené čalounění a pěkné dřevěné dekory v interiéru. Fakt, že výbava se rozumně koncentrovala pouze na to podstatné a užitečné, se pro mě sympaticky projevuje i při ovládání infotainmentu na 12,3palcovém displeji. Nabídky nastavení vozu nejsou přehnaně zahlceny zkratkami a různými systémy, takže působí přehledně a vždy jsem rychle nalezl, co jsem hledal. Z bezpečnostních prvků nechybí přednárazový systém, udržování jízdy v pruzích či adaptivní tempomat s funkcí Pilot Assist.

Základní mild-hybridní motor moc nežere

Škoda, že se provedení B4 nedá kombinovat s pohonem všech kol.

Vzhledem k tomu, že se jedná o základní benzinovou motorizaci B4, mohou vzniknout pochyby o dostatečné dynamice, když má sedan hmotnost přes 1,8 tuny. Benzinový dvoulitr dosahuje výkonu 145 kW (197 koní) a využívá mild-hybridní 48V systém. Elektrický motor má výkon sice jen 10 kW, ale i tak pomáhá autu s rozjezdem a umí i zpětně využívat kinetickou energii. Kromě toho, že je jízda s čtyřválcem velmi kultivovaná, se Volvo také dušuje, jak je tohle auto opravdu úsporné. Je samozřejmě otázka, jak definovat u takto velkého vozu úspornost, ale já jsem s ním naprosto normálními rychlostmi při plynulé jízdě jezdil v zimě za 7,3 l/100 km. Jsem si jistý, že v letním období by se dalo dostat i pod sedmilitrovou hranici. Pokud se s autem jezdí více po městě, rychleji a méně vyrovnaně, počítejte se spotřebou kolem 8,5 l/100 km. V kombinaci s 60litrovou nádrží pak má řidič z hlediska dojezdu pocit ne vzdálený naftové motorizaci.

Dynamika vyhovuje charakteru auta

Stejně jako ostatní nová volva, má i S90 omezovač na 180 km/h.

Motor ale zcela vyhoví i po dynamické stránce a to tím spíše, že rozměrný sedan ani moc nevybízí ke kdovíjak divoké jízdě v zatáčkách. Tohle auto naopak nejvíce oceníte při delších přesunech, při nichž mu dálniční tempo nedělá potíže a neztratí se ani na německém dálnici. Zrychlení na stovku zvládne za 7,9 sekundy, vězte však, že má stejně jako všechna ostatní nová volva omezovač na 180 km/h. Ostatně, i to je možná argument, proč je případná silnější a dražší motorizace trochu zbytečná. Ke komfortnímu charakteru Volva S90 přispívá rovněž osmistupňový automat s velmi jemným řazením. Volvo má rovněž příjemně nastavené odpružení a k pohodové jízdě přispívají i 18palcová kola, která jsou dostatečně velká, aby vypadala důstojně, a přitom mají uspokojivé profilové číslo pneumatik, které tak poberou kdejakou nerovnost. Řízení je sice trochu odtažitější, ale u takhle pojatého „křižníku“ mi to ani nějak zvlášť nevadilo.

Co se týká kufru, tak ten má objem 461 litrů, ale při pohledu do jeho útrob bych klidně tipoval i více. Zavazadelník je velmi hluboký, takže možná někteří budou mít skoro až problém dosáhnout na věci, které jsou u opěradel zadních sedaček, stejně tak je zde místy vidět, kde se šetřilo, protože vnitřek kufru postrádá na některých místech čalounění. U testovaného vozu mě překvapila absence možnosti sklápění zadních sedaček, což bylo asi jediné, co bych vozu vytkl. Z hlediska místa vpředu i vzadu je Volvo S90 velmi dobrým společníkem.

PLUSY

  • Příznivá cena
  • Dostatečná výbava
  • Rozumná spotřeba

MINUSY

  • Méně přehledná karoserie
  • Horší praktičnost sedanu
  • Sklopná zadní sedadla za příplatek

Technické údaje

Volvo S90 B4 (2023)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 0 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 0 Kč
  • Cena testovaného modelu: 0 Kč
Motor / Pohon
  • Typ:
  • Počet válců: 0
  • Palivo:
  • Plnění:
  • Zdvihový objem: 0 cm³
  • Nejvyšší výkon: 0 k při otáčkách: 0/min
  • Nejvyšší točivý moment: 0 Nm při otáčkách: 0/min
  • Převodovka:
  • Pohon:
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie:
  • Segment:
  • Délka: 0 mm
  • Šířka: 0 mm
  • Výška: 0 mm
  • Rozvor: 0 mm
  • Objem kufru (základní): 0 l
  • Objem kufru (největší): 0 l
  • Pohotovostní hmotnost: 0 kg
  • Užitečné zatížení: 0 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 0,0 l/100 km
  • Stop-start systém:
  • Emise CO2: 0 g/km
  • Objem nádrže: 0 l
  • Záruka na auto: 0 let
  • Záruka na lak: 0 let
  • Záruka proti prorezivění: 0 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 0,0 s
  • Nejvyšší rychlost: 0 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *