Volkswagen ID. Buzz (2023)

24.4.2023 Honza Blažek , 0 komentářů

Síla magnetu

Atraktivní elektrické MPV v retrostylu umí silně přitáhnout pozornost, stejně jako odradit potenciální zájemce.

Na cenu se raději neptejte

Dočkáme se i provedení provedení GTX s pohonem všech kol.

Magnetickou silou můžeme buď přitahovat, nebo odpuzovat. Stejně bipolárně na mne během testu působil Volkswagen ID. Buzz – přitahoval pozornost okolí všude, kde se objevil. Vděčí za to samozřejmě svému retrodesignu, který opravdu vkusně a zdařile moderní formou odkazuje na legendární busík T1. Podobně se taková reinkarnace před lety wolfsburské automobilce povedla u VW New Beetle. ID. Buzz je zvenku skutečně zajímavým autem, byť netvrdím, že úplně všem vykouzlí úsměv na tváři, ale designově je to zdařile odvážná realizace a bezesporu oživení provozu. Takže, když zastavíte, lidé se sbíhají a okukují. A diskutují. Nadšení trvá poměrně dlouho – interiér se jim líbí, prostornost je dostatečná, variabilita překvapí, fakt, že jde o elektromobil zase tak nevadí, i když dosti časté postesknutí, že tohle auto by s normálním motorem bylo před pár lety naprostý hit, nešlo přeslechnout. „No, a kolik to stojí?“ ptá se nakonec každý a s vědomím, že elektromobily jsou obecně dost drahé, nejčastěji tipuje mezi 1,3 a 1,5 milionu korun. Takový odhad vlastně není zase až tak mimo mísu, protože základní cena osobní verze ID. Buzz činí 1 593 854 Kč, ale já musím s pravdou ven a sděluji, že auto, které před nimi stojí, má cenovku 2 075 000 Kč. Tady diskuze končí a není moc divu.

Na interiéru se šetřilo, infotainment občas stávkuje

Ať totiž chceme nebo ne, na více než dvoumilionové auto totiž člověk skutečně kouká náročnější optikou, a tak i mě najednou interiér zase tak luxusní nepřipadá. Je plný docela tvrdých plastů, které sice mají zajímavé dekory a barvy, ale vlastně jsou dost obyčejné, sedadla jsou normálně čalouněná i tvarovaná, infotainment vypadá úplně normálně a menší displej před volantem spíše obyčejně. Fakt, že má systém docela často problém připojit můj mobil, popř. mu připojení trvá i několik minut, mě také úplně nepřesvědčuje.

Příjemná jízda, ale spotřeba je vyšší

Na trh dorazí i prodloužená verze se sedmi místy.

Zatím je v Česku ID. Buzz k dispozici pouze v této krátké verzi s jedním typem pohonu, jehož základ tvoří akumulátor s využitelnou kapacitou 77 kWh a elektromotor s výkonem 150 kW pohánějící zadní nápravu. ID. Buzz není z těch, kteří by posádku mocně zatlačili do opěradel při akceleraci, ale to je v tomto případě jedině dobře. Od rodinného MPV chcete příjemnou, spíše klidnější jízdu a vždy dostatek rozumného výkonu pod plynem. To vše tohle auto splňuje a ani mi nevadilo, že má maximálku omezenou na 145 km/h – rezerva 15 km/h nad povolený limit je dostatečná. Vzhledem k proporcím a zejména nepříliš aerodynamické přední části má však ID. Buzz na dálnici docela vysokou spotřebu kolem 27 kWh/100 km. Klidnější jízda po okreskách znamená zhruba 22 kWh a v městském provozu se lze dostat i pod 20 kWh. Faktem ale zůstává, že během celého testu se mi ani při opakovaném dobití na 100 % nezobrazil reálný dojezd přes 300 km. Jakkoliv je tedy ID. Buzz koncepčně jako stvořený pro delší cesty, ve skutečnosti vyhoví spíše jen pro městský a zejména příměstský provoz. Ostatně, ve městě řidič ocení výjimečnou manévrovatelnost s překvapivým rejdem, vždyť poloměr otáčení je pouhých 11,1 metru, a tak není 4,7 metru dlouhé a téměř dva metry vysoké a široké auto zase takový problém zaparkovat. Z pohledu početnější rodiny potěší i vzdušný a prostorný interiér, který je díky posuvným dveřím i perfektně přístupný a kufr má základní objem 1121 litrů, který lze díky solidní variabilitě zvětšit až na 2205 litrů.

Sympatické auto jen pro pár lidí, resp. firem

V případě aut, jako je ID. Buzz, na sebe rád nechám působit pozitivní sympatické emoce, které tohle auto vzbuzuje. Na druhou stranu však objektivně vnímám, že kdyby ID. Buzz vypadal jako normální obyčejná dodávka, nadšení by pravděpodobně velmi rychle vyprchalo, resp. by se vůbec nedostavilo. V podstatě ale závidím lidem (firmám), kteří nemají hluboko do kapsy, koupí si ho a neřeší nějaké plasty nebo dojezd. Zkrátka ho chtějí. Moc si ale nedovedu představit, že by si tohle auto koupil někdo, kdo ho spíš potřebuje, než chce. Racionálně uvažující zákazník má totiž v dané cenové relaci na trhu (zatím) opravdu spoustu možností i mezi elektromobily, natož pak u modelů s moderními spalovacími motory. Vždyť o poznání levněji pořídíte i VW Multivan…

PLUSY

  • Design
  • Prostor a praktičnost
  • Skvělá manévrovatelnost

MINUSY

  • Cena
  • Dojezd zejména na dálnici
  • Levnější materiály

Technické údaje

Volkswagen ID. Buzz (2023)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 0 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 0 Kč
  • Cena testovaného modelu: 0 Kč
Motor / Pohon
  • Typ:
  • Počet válců: 0
  • Palivo:
  • Plnění:
  • Zdvihový objem: 0 cm³
  • Nejvyšší výkon: 0 k při otáčkách: 0/min
  • Nejvyšší točivý moment: 0 Nm při otáčkách: 0/min
  • Převodovka:
  • Pohon:
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie:
  • Segment:
  • Délka: 0 mm
  • Šířka: 0 mm
  • Výška: 0 mm
  • Rozvor: 0 mm
  • Objem kufru (základní): 0 l
  • Objem kufru (největší): 0 l
  • Pohotovostní hmotnost: 0 kg
  • Užitečné zatížení: 0 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 0,0 l/100 km
  • Stop-start systém:
  • Emise CO2: 0 g/km
  • Objem nádrže: 0 l
  • Záruka na auto: 0 let
  • Záruka na lak: 0 let
  • Záruka proti prorezivění: 0 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 0,0 s
  • Nejvyšší rychlost: 0 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *