Škoda Octavia Combi iV (2022)

Spojení dvou světů

Plug-in hybridy dávají smysl hlavně v případě, že je majitel pravidelně dobíjí. To platí i pro Škodu Octavia Combi iV.

Praktický mezistupeň

I když jsou plug-in hybridy v delším horizontu kvůli emisní normě Euro 7 postupně určeny k zániku a představují tak v současnosti jen jakýsi mezistupeň na cestě k plné elektrifikaci, ukazuje se, že současné technologie z nich umí udělat smysluplná auta, s kterými není problém vyrazit i na delší cesty. Právě to je jejich hlavní výhoda společně s faktem, že se z hlediska užitné hodnoty jedná o běžná auta s jen minimem omezení. Přesně taková je i Škoda Octavia Combi iV – na první pohled běžné, praktické a prostorné kombi, které ale umí jezdit i pouze na elektřinu.

Na elektřinu až 60 km

K tomu má pod podlahou kufru umístěný akumulátor o kapacitě 13 kWh, který umožňuje dojezd kolem 60 km. Jak jsem se sám přesvědčil, je to hodnota reálná, neboť auto při jízdě čistě na elektřinu vykazuje spotřebu kolem 15-16 kWh/100 km. V tomto ohledu tedy Octavia Combi iV potěší a v případě pravidelného dobíjení s ní lze zejména městské cesty absolvovat bez problémů s nulovými lokálními emisemi. Stejně jako u všech plug-in hybridů, dává tato kombinace pohonu smysl jen v případě, že je majitel schopen (a ochoten) vůz dobíjet téměř pokaždé, když je to možné – ideálně tedy večer doma nebo přes den v práci. Pak lze s tímto velkým kombíkem jezdit v průměru třeba jen za 2 l/100 km. Kvůli bateriím je sice objem kufru snížen na hodnotu 490 litrů, i tak ale zůstává kombík z Mladé Boleslavi praktickým rodinným autem.

Slušná dynamika, horší dojezd

Plug-in hybridní Octavia Combi je v nabídce pouze ve výbavách Ambition či Style. Stojí od 899 900 Kč.

Výhodou plug-in hybridů je možnost vyrazit bez obav na delší cesty, aniž by se člověk ocitl pod tlakem hledání dobíjecích stanic. Auto má sice o poznání menší nádrž na benzin (necelých 40 litrů), takže jeho akční rádius je pouze přes 500 km, ale i tak se jedná o rozumné řešení, protože motor 1.4 TSI s výkonem 150 koní žere v kombinaci s hybridní technikou do 6 l/100 km, přičemž lze jezdit i kolem 5 l/100 km. Vzhledem k tomu, že jsem auto využil k cestě do švýcarského kantonu Ticino, vyzkoušel jsem jak svižný dálniční provoz v Německu, tak klidné švýcarské autobahny. Celkový výkon soustavy 204 koní zaručuje autu dobrou dynamiku – na stovku zrychlí za 7,5 sekundy, maximálku má 220 km/h. Octavia iV si umí při jízdě sama hospodařit s energiemi, přičemž využívá i data z GPS, takže i u zcela vybité baterie se občas objeví pár nabitých procent a z toho pramenících kilometrů dojezdu na elektřinu. Při dlouhých sjezdech z horských pasů jsem takto rekuperací nasbíral klidně i 15 km elektrického dojezdu. Přechod z elektromotoru na spalovací agregát je víceméně neznatelný, asi jen třikrát za cca 2000 ujetých km mě trochu vyplašilo poměrně citelné škubnutí převodovky.

Infotainment nic moc

Z hlediska jízdních vlastností se Octavia Combi iV hodí spíše pro svižnější jízdu v přímějším směru, vyloženě dravě se totiž do zatáček kvůli své vyšší hmotnosti nepouští. Pocit z řízení na volantu je však dobrý ve všech situacích, kromě toho řidič dostává dostatečné informace i od podvozku. Ten ale není přehnaně tvrdý, spíše působí tuhým robustním dojmem, takže se auto zbytečně nekolébá, ale i tak solidně tlumí nerovnosti. Řízení Octavie by bylo ještě příjemnější, pokud by se podařilo lépe odladit palubní elektroniku a asistenty. Ne, že bych měl s infotainmentem problém pokaždé, ale přeci jen na můj vkus až příliš často nepodával 100% výkon – někdy pomalu nabíhal, jindy měl problém se spojením přes Android Auto, pak jsem zase musel čekat dlouhé sekundy, než jsem si třeba mohl upravit hlasitost audiosystému. U jízdních asistentů nepatřím k těm, kteří by a priori byli proti nim, nicméně systém udržování v jízdním pruhu na mě byl v Octavii až příliš aktivní a o chybové hlášce o nedostupnosti Front Assistu se mi snad zdá ještě dnes. Varovným zvukem a ikonkou jsem byl totiž při jízdě leckdy upozorněn i několikrát za minutu.

Škoda Octavia Combi iV je tak v mých očích typickým představitelem dnešní doby. Celkově příjemné, hezké, technologicky vyspělé, výkonné a přitom úsporné auto, které nabízí pohodlný prostor pro rodinné cestování napříč Evropou, ztrácí pár zbytečných bodů v oblastech, které nemají s jízdou samotnou vlastně nic společného.

Technické údaje

Škoda Octavia Combi iV (2022)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 0 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 0 Kč
  • Cena testovaného modelu: 0 Kč
Motor / Pohon
  • Typ:
  • Počet válců: 0
  • Palivo:
  • Plnění:
  • Zdvihový objem: 0 cm³
  • Nejvyšší výkon: 0 k při otáčkách: 0/min
  • Nejvyšší točivý moment: 0 Nm při otáčkách: 0/min
  • Převodovka:
  • Pohon:
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie:
  • Segment:
  • Délka: 0 mm
  • Šířka: 0 mm
  • Výška: 0 mm
  • Rozvor: 0 mm
  • Objem kufru (základní): 0 l
  • Objem kufru (největší): 0 l
  • Pohotovostní hmotnost: 0 kg
  • Užitečné zatížení: 0 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 0,0 l/100 km
  • Stop-start systém:
  • Emise CO2: 0 g/km
  • Objem nádrže: 0 l
  • Záruka na auto: 0 let
  • Záruka na lak: 0 let
  • Záruka proti prorezivění: 0 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 0,0 s
  • Nejvyšší rychlost: 0 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *