Precizně vyladěný plug-in hybrid přináší mezi prémiovky hlavní výhody tohoto typu pohonu.
Litrový motor s pouhými třemi válci v tak velkém autě, jako je Škoda Octavia? Naprosto chápu despekt a ostražitost – i já jsem toto spojení vnímal dost nedůvěřivě. Jenže už po pár kilometrech musím konstatovat, že mi motor 1.0 TSI vzal trochu vítr z plachet a spousta pochybností se rozplynula jako pára nad hrncem.
Škoda Octavia 1.0 TSI není autem pro každého. Není to ani auto do firmy, ale svou skupinu zákazníků by si mohlo bez větších problémů najít a uspokojit jejich požadavky.
Litrový motor není pro typického zákazníka Octavie, to ale neznamená, že by byl špatný.
I když by se mohlo zdát, že Škoda Octavia 1.0 TSI bude základním provedením celé modelové řady, není to pravda. Pod tříválcovým agregátem o výkonu 115 k (85 kW) je totiž v ceníku umístěn ještě základní čtyřválec 1.2 TSI s výkonem 86 k (63 kW) a dokonce i motor 1.4 TSI v provedení G-TEC (pohon na CNG) s výkonem 110 k (81 kW). Překvapivě je tedy agregát 1.0 TSI pro Octavii až třetím nejslabším motorem… Z hlediska marketingu to považuji za velmi chytré – zákazníky na showroomu může šikovný prodejce rychle zpracovat a tříválec hezky vychválit „vždyť ten náš moderní tříválcový litr je výkonnější než čtyřválcová jednadvojka“. Zní to skvěle, jen by rozdíl v ceně asi nemusel být 40 000 Kč…
Dobře odhlučněný, téměř bez vibrací a vcelku elastický s potenciálem přes 200 km/h. To je 1.0 TSI.
Stejně jako u všech ostatních menších motorů ve velkých autech, je i tento litr z hlediska spotřeby velmi závislý na jízdním režimu. Když mu stojíte na krku, klidně si vezme i 10 l/100 km, ale když s ním jedete normálně krajinou na chalupu, tak pojede klidně za 5,5 l/100 km a ani se nebudete muset moc snažit. Jízda s autem je příjemná i proto, že malý a lehký motor víceméně nedovolí dostat podvozek na limit, takže je cítit i značná suverenita a komfort v jízdních vlastnostech.
Jsi kliďas a v principu nikam nespěcháš. Když dojedeš kolonu, nemáš ambice jí předjíždět, ale v pohodě se zařadíš na konec. Rychlejší jízdu na dálnici či na okreskách přenecháš bez problémů ostatním. Tak holt do cíle přijedu o pár minut později, ale v klidu. Octavia ti vyhovuje velikostí a cenou, možná si raději připlatíš za výbavu než za motor, jehož výkon tě zase tak nezajímá. Firma asi nejsi, i když třeba do autopůjčovny by se takové auto klidně dalo dát…
Základní Octavii s motorem 1.2 TSI koupíš za 354 900 Kč. Litrový tříválec stojí o 40 000 Kč více a lze si ho koupit ve čtyřech výbavách včetně oblíbené akční verze Fresh za 432 900 Kč. Pokud bys chtěl automat DSG, tak si připrav dalších 47 tisíc navíc – tohle asi nebude úplně nejprodávanější kombinace…
Pokud překonáš prvotní obavy z malého motoru a svezeš se, asi sám uznáš, že jako pohonná jednotka pro běžnou jízdu vyhovuje. Více než kvůli litrovému motoru si ale Octavii asi koupíš pro její soubor vlastností – prostornost, robustnost, solidní jízdní vlastnosti, cena…
Můžeš koukat jinam po vyšším výkonu, ale pokud se budeme bavit o srovnatelné konkurenci a tom, že litr je prostě pro specifičtější klientelu, moc důvodů k jeho kritice nemám, protože drtivá většina z nich pramení z logiky věci – je to malý motor s menším výkonem, takže při zatížení moc nejde a žere. Osobně bych tedy hlavně přivítal, kdyby nestál o 40 000 Kč více, než základní 1.2 TSI.
Chápu, že chválit malý tříválec v autě velikosti Octavie se může jevit jako divné, ale stejně jako u ostatních aut se na hodnocení snažím dívat optikou cílové skupiny, takže prosím nepodlehněte mylnému dojmu, že jsem nekritický a naprosto unešený malým motůrkem. Člověk, který jezdí eresem na něj určitě bude nahlížet jinak, než ten, který měl doposud Rapida 1.2 TSI. I já mám nadále rád silná auta, ale objektivně vzato Octavia s motorem 1.0 TSI normálně jede, není to líná lemra, má při klidné jízdě rozumnou spotřebu, k tomu je velká, solidně zpracovaná a jistá na silnici. Za jejím volantem vidím starší manželský pár na cestě na chalupu do Českého ráje, možná může být doplněním vozového parku větší firmy jako auto pro častější kratší cesty, nebo druhým autem do rodiny, s kterým jezdí manželka s dětmi spíše pomalu, zato potřebuje dost místa a velký kufr. Jako vyloženě rodinné auto bych ho nedoporučil, stejně jako typický fleetový vůz s velkým nájezdem. Ale to je podle mně každému jasné – není to zkrátka auto pro masy, což ví to i ve Škodovce, když očekávají podíl této motorizace kolem 5 %.
Tak to jste přesně cílová skupina! Objem a výkon motoru u vás nehraje zase takovou roli (jakkoliv bude stačit), jako výbava, prostor a možnost automatu…svezte se s litrem někde u dealera a dejte vědět, jak na vás působí.
Zdravím doteď jsem jsem jezdil ve firemní Fabii krátké 1.2tsi 81kw a dobre pak golf sportswan 1.2tsi 63kw a to nedoporučuji..pak fabia kombi 1.2tsi 81kw Monte Carlo a hezké svezení i místo super ale teď jsem dostal Octavii krátkou 1.0tsi a jsem nadmerne spokojenej místo otom ani Nemluvím prostě bomba a bál jsem se toho motoru a povětšinou jezdím po městě a opravdu super svezení lepší jak 1.2 tsi jsem stoho tak prekvapenej že konec.najezdil jsem stim zatím 1000km a spotřeba ve městě 5.3l/100km a mimo město jsem jel 4.6l/100km samozdrejme snažím se jezdit jako normální člověk :-) takže opravdu záleží na jízdě pak když ji slapnete tak není problém jet za 9l a na dálnici v Německu jsem sní mazal 211km což je super na 1.0tsi..prostě best autíčko mohu doporučit.i když jsem vlastníkem Audi A6 avant 2.7biturbo 184kw tak tohle je jako služební vůz ideální nebo pro někoho kdo se rád sveze klidnou jízdou tak tohle je super
Zdravím, díky za pěknou recenzi. Nyní mám Hyundai i30 kombi s motorem 1.6 GDI, 99 kW, 164 N.m., nájezd do 20.000 km ročně, většinou jezdíme rodina se dvěma malými dětmi, většina provozu je po městě, případně po dálnicích. Po okreskách jezdíme minimálně. Myslíte, že má smysl uvažovat o nahrazení tohoto auta právě Octavií 1.0 TSI? Parametricky by ta Octavia měla být lepší díky o 36 Nm vyššímu kroutícímu momentu, a větší pružnosti hlavně v nízkých otáčkách. Ta 1.6GDI je do 3.000 ot. líná a jako klasická atmosféra jede pod plynem až nad tuhle hranici, což se zase podepisuje na průměrné spotřebě.
Zkoušel jste jak ten 1.0TSI jede když se auto naloží?
při plném naložení jsem litr v octavii zatím nezkoušel, ale chystám se na to. Moje dojmy z auta byly skutečně až překvapivě dobré, jakkoliv jsem byl samozřejmě stejně jako většina ostatních zprvu skeptičtější, než bylo zdrávo…:-)
Uvažuji o koupin jezdím max.10000km ročně na chatu a nákupy .Mám si ho pořídit.Díky S.P.
Zdravím, osobně doporučuji si tuto motorizaci bez předsudků v klidu vyzkoušet u prodejce a uvidíte sám. Já bych ji vzhledem k vašemu ročnímu nájezdu a použití klidně doporučil. Ohledně trvanlivosti a diskuzí – pokud nejsou k dispozici nějaká relevantní data, o která se z hlediska poruchovosti dá opřít, může být čtení diskuzí opravdu zavádějící. Otázkou je, kolik ze zmíněných diskutérů tento motor opravdu má a kolika z nich už na něm něco odešlo…velmi často se „jen tak“ diskutuje bez nějakého reálného základu a zrovna litrový motor v Octavii je vhodný terč. Tím netvrdím, že malé motory s turbem jsou z hlediska poruchovosti bezproblémové, ale já osobně nemám nějaké konkrétní informace o tom, že by zrovna 1.0 TSI mělo být nějak horší než jiné normální motory…
V sobotu na novinkach cz jsem přečetl přes 100 kritických zpráv o 1,0 motoru že je to slabé pro oktavii že nevydrží motor odejde turbo atd samé negativa.Chci si ho jako důchodce koupi v Combi Fresch líbí se mi ale jaště jsem v tom nejel tak tedn váhám jastli koupit a nebo se zaměřit nacizí auto.Děkuji za názor.S.P.
Svezl jsem se s ní v autosalonu a jsem příjemně překvapen, motor je tichý- super krouťák jako u mé Octavie 3, (1.2 tsi 63Kw- mám najeto 60000Km, průměr spotřeba 5,6L- jezdím svižně i často v 5 lidech- není problém jet ustálenou rychlostí po dálnici 130- 140Km/h- ne z nohou na podlaze), tak pokud to bude jezdit za to samé- tak jí časem koupím. ( záruka 5 Let nebo 100000Km je akorát )- pak koupím nové. Lidi, kteří píšou, že to nejede apod. by se nejdřív měli svézt…..
Oprava s kroutákem – je daleko lepší než u 1.2 tsi, motor je stejně tichý.
Já osobně počkám jestli například rozvody přežijí 100 000km,aby mě to pak nestálo 10 000kč jen proto,že je tam řetízek z tříkolky,jako u všech ostatních Tsi,potom řetěz nemá smysl a řemen vyjde levněji.Jinak výkon i spotřeba je super
momentálně mám tuto octávii s litrovým motorem pujčeno jako náhradní vozidlo a jsem mile překvapen jak to jede,výkon je užasný,krouták OK pruměrná spotřeba okolo 7 litrú,to co píšou když to má jet je nesmysl,otázka je výdrž motoru,muj názor obsah ničím neukecáš,cena nesmysl
Dobry den, mel jsem za posledni tyden 3 predvadeci jizdy s litrem! Dve sam a jednu s otcem. Rekl jsem mu, ze jdeme projet 1,8tsi ;) Po par km byl nadsen, tohle uz je pry obsah, ktery si dokaze predstavit do auta, ze litr bude malo! (Jeli jsme v tom aute 3 lide nad 90kilo). Asi po 10 minutach jsem mu oznamil, ze jede v litru. Chvili byl na rozpacich ale uznal, ze jede hezky! Coz se u tohohle auto shodneme, ze problem nebude. Na konci mi ale pak stejne rekl, ze on by do nej nesel. Rikal, ze u malyho motoru s malym obsahem, kterej ma vyhnanej vykon dojde vzhledem k vaze auta k opotrebeni castic a za par let pujde motor do kopru. Co me zajima, je vydrz toho motoru! Jeda krasne, ale jak dlouho? Nemate nekdo prosim Octavku v tomhle obsahu uz trochu zajetou? Mam na mysli treba 60tis a vic? Dekuju
Co je to tam za keci, že je to auto prodůchodce ?????? Tak to se mají ti čeští důchodci docela prima, auto za 500 000,- z 0 na 100 za 9,9 a max. 204 Km/h
To by mi zajímalo, jaký lamborgini ty mladý český rodiny (asi jen v Praze) mají mít.
Jo a ještě je tady , že asi nemůže na dálnici, co to je?????? Je to nejrychlejší auto, co sem kdy měl se skvělou spotřebou a že se někdo díví, že ve 100 000 se mění rozvody? To se měnilo vždy u všech. Pochopte už konečně, že těm atmosférickém 4 válcům 1,6 už odzvonilo a ten vývoj jde asi jinam. jestli se to někomu zdá líný, tak je to buď
blázen a nebo milionáč, co jezdí v nějakým Ferrari.
Pavel Kořínek
Dobrý den,
je možné, že na jaře 2017 se stanu důchodcem. Bydlím v Praze, chatu nemám.
Aktuálně mám k dispozici jako služební vůz Octavii Combi III 1,6 TDI 4×4., cca 40000 km ročně Považuji Octavii pro moji cílovou skupinu za ideál, jako limuzínu prakticky bez konkurence v užitné hodnotě. Jen by mohla být trochu levnější. Ale všechno něco stojí.
Moje manželka sice má řidičák, ale dlouho nejezdila. Do „důchodu“ si služební auto nevezmu a tak přemýšlím s předstihem.
A tady se mi nabízí dle mého názoru, který tento článek potvrzuje, varianta – Octavia Style, limuzína, 1.0 TSI + DSG7 (automat především pro manželku jako občasného řidiče). Nepořítám s nájezdem vyšším než 10000 km ročně, spíš méně, především okraj Prahy, sem tam výlet.