(Skoro) poslední skaut
Škoda Fabia je sice malým autem, ale zejména ve verzi kombi hraje poměrně často i roli rodinného vozu, který musí zvládnout kdeco. V čem se změnila po modernizaci?
Také vám připadá kombík ze segmentu malých aut, jako docela chytrý nápad, který v sobě spojuje řadu výhod? Jenže zákazníci v posledních letech masově migrovali k malým SUV, a tak jsou v současnosti na našem trhu kombíky ze segmentu malých aut pouze dva. Jedním z nich je Fabia, která se po čtyřech letech dočkala modernizace. Kromě tradičních decentních optických změn, dostala Fabia i nová tzv. bi-LED přední světla (ve standardu od výbavy Style)
Emisní norma Euro 6.2 si vynutila i pro tento malý benzinový motor integraci filtru pevných částic GPF.
Došlo
k obměně v nabízených motorech. Nově už nekoupíte
nic, co by mělo objem větší než litr, více než tři válce a nespalovalo to výhradně benzin. Jakýmsi středem nabídky, který jsem si k testu cíleně vybral je přeplňovaný motor
1.0 TSI s výkonem 70 kW. Pro normální jízdu je dostatečný, a když ho trochu roztočíte, tak není problém udržovat u méně zatíženého auta i vyšší cestovní rychlosti. Jeho limity si uvědomíte v prudších kopcích a při předjíždění, kdy je pružnost přeci jen
o něco omezenější. Svůj díl na tom má pouze pětistupňová manuální převodovka
se sakra dlouhými převody, kterými se sice automobilka snaží snížit spotřebu, ale
dynamiku rituálně obětuje na oltáři. Naštěstí jsem se alespoň přesvědčil, že spotřeba je v reálném provozu skutečně akceptovatelná – při klidné vyrovnané jízdě po okreskách
lze jezdit i do 5 l/100 km, a ani tak se úplně neloudáte. Pokud trochu přidáte, či máte na trase dálnici, počítejte se spotřebou kolem 5,8 l/100 km, což také není špatné. Dokonce i ve městě, pokud tedy nejezdíte vyloženě krátké pojížďky, se
lze pohybovat kolem 6 l/100 km.
Kufr kombíku má solidní základní objem 530 litrů, ale po sklopení opěradel nevznikne bohužel rovná plocha.
Protože by
podvozek zvládl i výrazně vyšší výkon, je běžná jízda s tímto motorem příjemná. Auto je lehce
podmotorované, zároveň však lehké vpředu, takže se s ním, skromnému výkonu navzdory,
dá jet v zatáčkách celkem svižně a jízdu si i užijete, protože přední kola poslušně následují pokyny volantu. Svůj pozitivní díl na tom má i
promyšlený systém XDS+, kterým je vybavena každá Fabia, a který poměrně účinně pomáhá elektronicky suplovat samosvorný diferenciál.
Poznámka:
Vítězslav Šváček
Dobrý den přeji.
Prosím, máte zkušenost s Fábii Combi 1.0.TSi v AUTOMATU?
Veškeré vozy co jsme s ženou vlastnili a vlastníme je značka ŠKODA.
Na Škudu Fabia 1.2 HTP většina lidí nadávala a nikdy by tento vůz neměla a nechtěla. My tuto Škodovku vlastníme od roku 2005. Najeto 200000 tis.km. Na voze vše origo, upozorňuji vše origo. Žádná porucha, ani jedna. Auto jezdí každičký den.
Tak proto se ptám na novou Fabku 1.0 TSi v automatu.
Moc děkuji za ochotu.
Šváček
tel. 775 622 816
Odry – Dobešov
okres Nový Jičín
facebook Pneuservis u Šváčků