Motor o objemu 1,2 litru je vhodný hlavně do města, jinak má poměrně velký rozptyl spotřeby.
Renault s modelem Espace ukazuje, jak se mění trendy u karoserií i typů pohonu. Výsledkem je praktické SUV se zajímavým konstrukčním řešením plnohodnotného hybridu.
Letos tomu je 40 let od počátku výroby první generace tohoto francouzského modelu, který definoval segment MPV. Už samotný název evokuje prostornost a praktičnost, ve které Espace vynikal do své čtvrté generace. Ta pátá už byla více lifestylová a aktuální provedení jde ještě o něco dále. Dělá z původně velkoprostorového auta vůz kategorie SUV, a byť zachovává maximum možné praktičnosti, původní koncept stěhováku s obrovským vnitřním prostorem navždy odvál čas. Renault se tedy rozhodl namísto udržování své jistoty v segmentu MPV o přímý souboj na zahuštěném poli SUV modelů a přistoupil k tomu, jak je jeho zvykem, se spoustou zajímavých řešení.
Zajímavě řešený full-hybridní pohon sráží převodovka, kterou evidentně není snadné naladit.
I když jde v nové generaci spíše o SUV, neztratil Espace nic ze své praktičnosti.
Vnitřní praktičnost byla vždy doménou rodinných Renaultů a nejinak je tomu i v tomto případě. Uvnitř je dostatek velkých odkládacích prostor, masivní středová opěrka na mohutném tunelu je posuvná a její součástí je i bezdrátové dobíjení mobilu. Z hlediska ergonomie je trochu zmatek pod volantem, kde k tradiční páčce přibyl na sloupku řízení ještě volič převodovky a dole ovládání audiosystému, které bych osobně preferoval spíše přímo na volantu. Chválit pak mohu funkčnost infotainmentu s nastojato umístěným 12palcovým středovým displejem. Systém má dobrou grafiku, je rychlý, připojení bezproblémové. Kromě toho je pod displejem ještě devět klasických tlačítek, takže třeba ovládání klimatizace je postaru velmi intuitivní, rychlé a bezpečné. V interiéru se mi zkrátka dobře žilo, má pěkně navrženou architekturu, je dobře zpracovaný se zajímavými materiály, atmosféru dotváří nejen obrovská prosklená střecha, ale také solidní audiosystém Harman/Kardon.
Pokud jsi člověk, který hledá vzhledově zajímavé auto s vysokou praktičností, tak jsi tady na správné adrese. Espace je prostorný, pohodlný, praktický a určitě patří k těm zajímavějším SUV na trhu. Jeho pohonné ústrojí je zajímavé a když upřednostňuješ nízkou spotřebu a dojezd před rychlou reakcí na plyn, tak ti tohle auto bude vyhovovat. A ani cenově to není nijaký úlet.
Před koupí se určitě svez a je dost možné, že ti pomalé a trochu nevyzpytatelné reakce převodovky k srdci nepřirostou natolik, že tohle auto zavrhneš. Nebudu se ti moc divit, jakkoliv je velká škoda, že tahle nedílná součást pohonu tak sráží jinak velmi dobrý zbytek auta.
Renault Espace je fajn auto pro klidné cestování. Díky úspornému pohonu a velké nádrži má solidní akční rádius srovnatelný s naftovým motorem. Jízda s ním je komfortní, palubní systémy fungují bez obtíží a velkou devizou je mimořádná variabilita a prostornost, jakkoliv vstup do kufru není z největších. Na druhou stranu má tohle SUV fakt divnou převodovku, s níž teda není moc radost jezdit, protože je v některých jízdních situacích (zejména těch dynamičtějších) váhavá a nerozhodná.