Renault Espace E-tech full hybrid 200 Iconic (2024)

Všechno jinak

Renault s modelem Espace ukazuje, jak se mění trendy u karoserií i typů pohonu. Výsledkem je praktické SUV se zajímavým konstrukčním řešením plnohodnotného hybridu.

Letos tomu je 40 let od počátku výroby první generace tohoto francouzského modelu, který definoval segment MPV. Už samotný název evokuje prostornost a praktičnost, ve které Espace vynikal do své čtvrté generace. Ta pátá už byla více lifestylová a aktuální provedení jde ještě o něco dále. Dělá z původně velkoprostorového auta vůz kategorie SUV, a byť zachovává maximum možné praktičnosti, původní koncept stěhováku s obrovským vnitřním prostorem navždy odvál čas. Renault se tedy rozhodl namísto udržování své jistoty v segmentu MPV o přímý souboj na zahuštěném poli SUV modelů a přistoupil k tomu, jak je jeho zvykem, se spoustou zajímavých řešení.

Ach ta převodovka

Zajímavě řešený full-hybridní pohon sráží převodovka, kterou evidentně není snadné naladit.

Tím úplně hlavním je typ pohonu. Renault Espace je totiž dostupný pouze jako plnohodnotný hybrid, který sdružuje benzinový tříválcový motor 1,2 litru s dvojicí elektromotorů – hlavnímu o výkonu 50 kW sekunduje druhý v podobě startér-generátoru o výkonu 25 kW. Model Espace tak disponuje celkovým systémovým výkonem 200 koní. Tento hybridní systém, který umí fungovat paralelně i sériově, si už u Renaultu díky jiným modelům vybudoval stabilní pozici a je hodnocen převážně pozitivně. K jeho hlavním výhodám patří skutečně viditelná úspora paliva, což potvrdil i můj test, když jsem bez jakéhokoliv omezení dosahoval spotřeb kolem 6 l/100 km. Tato efektivita spolu s plnohodnotnou nádrží na 55 litrů dělá z modelu Espace auto, které zvládne v pohodě dojezd 800 km a tím se pocitově blíží naftovým autům. Nadšení ze zajímavě koncipovaného pohonu bohužel kazí převodovka, která je kvůli komplikovanosti pohonného ústrojí sama také dosti složitá a evidentně není nic jednoduchého ji optimálně naladit na všechny jízdní situace. Tzv. multimódová převodovka má totiž dva převodové stupně pro elektrický pohon a čtyři další pro spalovací motor, přičemž disponuje 15 různými kombinacemi, v nichž hledá vždy tu ideální. Ve většině případů se jí to podaří, takže při klidné a vyrovnané jízdě je vše v pořádku, přesto se občas nevyhne podivnému škubnutí či zaváhání při požadavku na dynamičtější akceleraci. Mimochodem, auto má maximálku docela nízko – jen 175 km/h. Podvozek je odladěn spíše na komfort, nerovnosti zvládá i na 20palcových kolech v pohodě a agilitě i manévrování hodně pomáhá systém 4Control s natáčením zadních kol až o 5°.

Praktičnost na jedničku

I když jde v nové generaci spíše o SUV, neztratil Espace nic ze své praktičnosti.

Renault Espace vychází z modelu Austral, a protáhl se na délku na 4,72 metru. Geny v kategorii MPV se automobilka snažila zužitkovat i u jiného stylu karoserie a z velké části se jí povedlo přivést na trh mimořádně praktický vůz. Z hlediska prostornosti v první a druhé řadě si nebude stěžovat vůbec nikdo, zadní dělená sedadla lze totiž posouvat v solidním rozmezí 22 cm, takže místa na nohy je zde opravdu hodně. Zákazník může zvolit konfiguraci s pěti nebo sedmi sedadly. Od toho se odvíjí i objem kufru, který má buď 777 litrů, nebo o sto litrů méně, pokud jsou v podlaze zavazadelníku zapuštěna dvě sedadla třetí řady. Tento prvek skutečně dobře zvažte, sedadla jsou totiž opravdu dost provizorní s krátkými opěráky a omezeným místem na hlavu – zkrátka, žádný zázrak. Já bych volil pětimístnou verzi. Kufr samotný je dostatečně velký, jakkoliv jeho nakládací hrana je vyšší a rovněž celý vstupní otvor nepatří k největším.

Displej i klasická tlačítka

Vnitřní praktičnost byla vždy doménou rodinných Renaultů a nejinak je tomu i v tomto případě. Uvnitř je dostatek velkých odkládacích prostor, masivní středová opěrka na mohutném tunelu je posuvná a její součástí je i bezdrátové dobíjení mobilu. Z hlediska ergonomie je trochu zmatek pod volantem, kde k tradiční páčce přibyl na sloupku řízení ještě volič převodovky a dole ovládání audiosystému, které bych osobně preferoval spíše přímo na volantu. Chválit pak mohu funkčnost infotainmentu s nastojato umístěným 12palcovým středovým displejem. Systém má dobrou grafiku, je rychlý, připojení bezproblémové. Kromě toho je pod displejem ještě devět klasických tlačítek, takže třeba ovládání klimatizace je postaru velmi intuitivní, rychlé a bezpečné. V interiéru se mi zkrátka dobře žilo, má pěkně navrženou architekturu, je dobře zpracovaný se zajímavými materiály, atmosféru dotváří nejen obrovská prosklená střecha, ale také solidní audiosystém Harman/Kardon.

Pro a proti

PROČ SI HO KOUPIT?

Pokud jsi člověk, který hledá vzhledově zajímavé auto s vysokou praktičností, tak jsi tady na správné adrese. Espace je prostorný, pohodlný, praktický a určitě patří k těm zajímavějším SUV na trhu. Jeho pohonné ústrojí je zajímavé a když upřednostňuješ nízkou spotřebu a dojezd před rychlou reakcí na plyn, tak ti tohle auto bude vyhovovat. A ani cenově to není nijaký úlet.

PROČ SE PODÍVAT JINAM?

Před koupí se určitě svez a je dost možné, že ti pomalé a trochu nevyzpytatelné reakce převodovky k srdci nepřirostou natolik, že tohle auto zavrhneš. Nebudu se ti moc divit, jakkoliv je velká škoda, že tahle nedílná součást pohonu tak sráží jinak velmi dobrý zbytek auta.

VERDIKT

Renault Espace je fajn auto pro klidné cestování. Díky úspornému pohonu a velké nádrži má solidní akční rádius srovnatelný s naftovým motorem. Jízda s ním je komfortní, palubní systémy fungují bez obtíží a velkou devizou je mimořádná variabilita a prostornost, jakkoliv vstup do kufru není z největších. Na druhou stranu má tohle SUV fakt divnou převodovku, s níž teda není moc radost jezdit, protože je v některých jízdních situacích (zejména těch dynamičtějších) váhavá a nerozhodná.

Technické údaje

Renault Espace E-tech full hybrid 200 Iconic (2024)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 0 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 0 Kč
  • Cena testovaného modelu: 0 Kč
Motor / Pohon
  • Typ:
  • Počet válců: 0
  • Palivo:
  • Plnění:
  • Zdvihový objem: 0 cm³
  • Nejvyšší výkon: 0 k při otáčkách: 0/min
  • Nejvyšší točivý moment: 0 Nm při otáčkách: 0/min
  • Převodovka:
  • Pohon:
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie:
  • Segment:
  • Délka: 0 mm
  • Šířka: 0 mm
  • Výška: 0 mm
  • Rozvor: 0 mm
  • Objem kufru (základní): 0 l
  • Objem kufru (největší): 0 l
  • Pohotovostní hmotnost: 0 kg
  • Užitečné zatížení: 0 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 0,0 l/100 km
  • Stop-start systém:
  • Emise CO2: 0 g/km
  • Objem nádrže: 0 l
  • Záruka na auto: 0 let
  • Záruka na lak: 0 let
  • Záruka proti prorezivění: 0 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 0,0 s
  • Nejvyšší rychlost: 0 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *