Mazda 3 1.5 (2014)
Je zvláštní, když vám moderní technologie dávají vzpomenout na doby dávno minulé. Mazda 3 s atmosférickým benzinovým motorem 1.5 je přesně taková. Její motor nejde s davem – má normální objem, nemá turbo, jeho výkon má nudný průměr 100 koní. A přesto není tohle auto za zenitem, ale naopak stojí před novými obzory…
Fiat 500L Trekking 1.6 MJet (2014)
Tohle auto má italské geny se vším všudy – atraktivní vzhled a sebevědomý výraz vytváří dokonalou iluzi, že Fiat 500L Trekking nic nezaskočí, ale když jde trochu do tuhého, udělá vše proto, aby se vyhnul možná nepříjemné konfrontaci s terénem. Bahno mu vyhovuje hlavně jako imageový nástřik na karoserii, a to ještě v omezeném množství, aby neutrpěl jeho hezounkovský výraz. Pro koho je takové auto? No, vyhovělo by spoustě lidí, jen by o něm museli vědět…
Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi (2014)
V nabídce motorů pro Renault Mégane najdete hned tři provedení turbodieselu 1.5 dCi, přičemž to s výkonem 110 koní a přídomkem Energy se pyšní tabulkovou kombinovanou spotřebou pouze 3,5 l/100 km. V kombinaci s šedesátilitrovou nádrží tedy dojezd 1714 km. Teoreticky. Jaká je praxe?
Škoda Octavia 1.6 TDI (2014)
Škoda Octavia 1.6 TDI je jednou z nejprodávanějších motorizací v nové Octavii. Hlavně díky firemním zákazníkům, protože je tento motor z pohledu managemetnu pro obchoďáky pendlující českou krajinou ideální – nesvádí, resp. ani neumožňuje kdovíjak agresivní jízdu, přesto není poměrně velké auto podmotorované a jeho hlavní ctností je reálně nízká spotřeba.
Peugeot 308 1.6 THP (2014)
Peugeot 308 získal od evropské poroty volící Car of the Year (COTY) nejvíce bodů a tudíž i titul Evropské auto roku. Jsem moc rád, že opět vyhrálo auto, které dojede dál než 80 kilometrů a které je v dobrém slova smyslu normální. Získal Peugeot 308 podle mně titul oprávněně?
Škoda Octavia RS 2.0 TDI Combi (2014)
Naftové motory ke škodovácké zkratce RS v novodobé historii patří už od první Fabie RS 1.9 TDI. Nikdy nešlo o ryzí sporťáky – nejenže to u masové značky ani nejde, ale ona to vlastně ani sama nechce. A tak i poslední generace Octavie RS následuje s motorem 2.0 TDI v Evropě tolik populární trend silných naftových kombíků. Čekali jste zázrak? Musím vás zklamat, ale vlastně ne tak moc.
Fiat 500L Living 1.6 MJet (2014)
Fiat 500, to už dávno není jen roztomilé malé autíčko pro ženskou do města. Rodina nesoucí toto označení se rozrostla – má spoustu dílčích verzí a hlavně přibylo čtyřdveřové provedení 500L… a k němu další verze s přídomkem Living, která ještě narostla do délky a může převést až sedm lidí! I přesto je Fiat s těmito modely na hraně zájmu – má problém, moc se o nich totiž neví.
Mazda 6 2.0 Revolution (2014)
Nechci brát slovo boží nadarmo, ale v případě Mazdy 6 s atmosférickým benzinovým motorem to nejde jinak. Jsem vděčný, že alespoň jedna automobilka dokázala, že současná mánie malých benzinových turbomotorů není jedinou cestou.