V rámci Chorvatského tripu jsme ujeli 2351 km se slušnou spotřebou 4,8 l/100 km.
Elektrický Nissan Ariya se zejména kvůli problémům v dodavatelském řetězci zpozdil o pár let. Nakonec je to ale jen dobře.
S výrazným designem a délkou bezmála 4,6 metru se na našich silnicích postupně začíná objevovat i nový čistě elektrický crossover Nissan Ariya. Ten se sice veřejnosti představil už před třemi roky, ale z celé řady důvodů komplikujících výrobu v čele s čipovou krizí, se na trhy dostává až nyní. Na druhou stranu tak měla automobilka dost času na průběžné ladění a vylepšování, takže testovanou Ariyi považuji za skutečně hotový automobil, který netrápí nějaké zásadní neduhy ať už softwarové či konstrukční. Zní to možná jako samozřejmost, ale v současné automobilové produkci, kdy se spousta věcí šije horkou jehlou, to zase tak samozřejmé není.
Jakkoliv má i Nissan Ariya zboku velmi podobné linie s ostatními elektrickými vozy této kategorie, přesto se podařilo z něj designem učinit předmět zájmu okolí. Především čelní pohled je velmi výrazný, vynikne vyšší stavba karoserie, zvláštní tvar světel pro denní svícení, a pokud je vše umocněno jako v případě testovaného vozu příplatkovou barvou Měděná Akatsuki (+32 000 Kč), působí celek opravdu mimořádně elegantně a luxusně. Ve stejně luxusním pojetí je pak navržen i zpracován také interiér, kde vynikne vzdušnost, prostornost a příjemný dotek kvality. Na můj vkus i vzrůst (185 cm) se však sedí docela vysoko – ocenil bych v takto velkoryse pojatém interiéru pocitově více místa nad hlavou. Z hlediska použitých materiálů je tento vůz opravdu na výši, potěší i detaily v podobě zapuštěných dotykových tlačítek nebo elektricky posuvné středové konzoly. Infotainment je funkční, během testu neměl žádný problém, jen bych ocenil lepší grafiku a o něco rychlejší náběh zejména navigační mapy.
Čím rychleji člověk jede, tím pohodlnější auto je.
Ariya díky velké baterii ujede v reálném provozu přes 400 km.
Svou cenou Nissan Ariya žádné překvapení na elektromobilní trh nepřináší. Provedení s touto baterií koupíte nejlevněji za 1.554.900 Kč, testované auto stálo 1 636 900 Kč. Ariya je tedy cenově srovnatelná s konkurencí a pro normální motoristy tudíž poměrně nedostupná.