MERCEDES-BENZ GLE 350de 4MATIC (2021)

Cesta jiným směrem

Zkombinovat ve velkém SUV naftový motor s plug-in hybridní technikou je směr, kterým se jen tak někdo nevydává.

Zajímavé řešení

Při jízdě je hybridní GLE hlavně pohodlné a na nějaké sportovnější eskapády ho moc neužije.

Mercedes-Benz 350de je po technické stránce vskutku zajímavým hybridem. K pohonu 4,9 metru dlouhého a 2,7 tuny těžkého auta totiž slouží čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel s výkonem 143  kW, který je doplněn poměrně výkonným elektromotorem (100 kW). Celkový systémový výkon je 235 kW, a auto má tedy i solidní dynamické parametry – z klidu na stovku zrychlí za 6,8 sekundy, maximální rychlost je 210 km/h. Jak už to tak u plug-in hybridů bývá, rozptyl spotřeby je skutečně široký.

Vhodný jen pro někoho

Interiér s velkým displejem působí luxusně a moderně.

Předně je nutné zopakovat obecnou pravdu, že by si auto do zásuvky měli kupovat lidé, kteří jej pak budou schopni a hlavně ochotni pravidelně dobíjet. Jinak postrádá smysl a lepší volbou bude levnější šestiválcový turbodiesel 350d. Sympatické je, že baterie s kapacitou 31,2 kWh umožňuje autu reálný dojezd čistě na elektřinu mezi 60 a 70 km, což pro městské ježdění poměrně dostačuje. Kromě toho umí auto na elektřinu jet až 160 km/h a i když se případně někdy při nabité baterce připojí naftový motor, pohybuje se celková spotřeba nafty kolem 2,5 l / 100 km. Elektřinu však auto i kvůli hmotnosti odebírá poměrně řádně – v elektrickém modu je průměr kolem 30 kWh/100 km. „Zadarmo“ tedy nejezdí. Bez lokálních emisí však ano.

Turbodiesel přichází ke slovu

Poté, co je vyčerpána elektřina v bateriích, přichází ke slovu turbodiesel. Zatímco při spolupráci s elektromotorem je čtyřválec dostatečný a jeho zásahy jsou plynulé a účinné, pokud má pohyb těžkého a rozměrného auta na starosti sám, musí už docela máknout. To se projevuje jednak na spotřebě, která je při vyloženě klidné úsporné jízdě docela rozumných 8 l/100 km, při normálním jízdním stylu však rychle vyleze nad 10 l / 100 km, tak na spolupráci s devítistupňovým automatem, který na dálnici snad až příliš často mění převody od sedmého do devátého stupně, protože má problém udržet rychlost byť jen při nepatrném stoupání či přidání plynu. Naopak obrovskou výhodou auta je jeho celkový akční rádius přes 800 km, v tomto směru tedy majitel netrpí ani při delších cestách. Komfortnímu stylu cestování odpovídá i odtažitější řízení, dostatek prostoru, nízká hlučnost a vůbec celkový styl auta.

Ten, kdo je svědomitý a má možnost dobíjet, najde v GLE 350de velmi zajímavého parťáka

Technické údaje

MERCEDES-BENZ GLE 350de 4MATIC (2021)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 1 755 710 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 1 973 510 Kč
  • Cena testovaného modelu: 2 436 713 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Diesel/Hybrid
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 1 950 cm³
  • Nejvyšší výkon: 320 k při otáčkách: 0/min
  • Nejvyšší točivý moment: 700 Nm při otáčkách: 0/min
  • Převodovka: Devítistupňová automatická
  • Pohon: 4x4
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: SUV
  • Segment: Vyšší střední třída
  • Délka: 4 924 mm
  • Šířka: 1 947 mm
  • Výška: 1 797 mm
  • Rozvor: 2 995 mm
  • Objem kufru (základní): 630 l
  • Objem kufru (největší): 2 055 l
  • Pohotovostní hmotnost: 2 580 kg
  • Užitečné zatížení: 680 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 0,7 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 9,3 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 19 g/km
  • Objem nádrže: 65 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 5 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,8 s
  • Nejvyšší rychlost: 210 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *