Mercedes-Benz B 250e (2020)

Praktický a příjemný společník

Pod označením EQ Power Mercedes-Benz postupně rozšiřuje a vylepšuje svou nabídku plug-in hybridů. Jedním z nich je i model B 250 e se systémovým výkonem 218 koní.

Kompaktní modely Mercedesu sdílejí v plug-in hybridních verzích stejný technický základ, kterým je kombinace benzinového čtyřválce 1,33 litru (118 kW/160 k) s elektromotorem o výkonu 75 kW, jenž čerpá energii z baterií o kapacitě 15,6 kWh. Výsledkem je systémový výkon až 160 kW (218 k) a točivý moment 450 Nm. Hnací síly přenáší na vozovku osmistupňová dvouspojková převodovka. Poprvé u mercedesů se objevuje i startování spalovacího motoru prostřednictvím elektromotoru, takže v tomto autě nenajdete samostatný 12voltový startér.

Plug-in hybrid se musí používat správně

Tichou a komfortní jízdu jen občas narušily zbrklejší reakce systému udržování v jízdním pruhu.

Hlavní výhodou plug-in hybridů je solidní akční rádius, který v tomto případě činí kolem 500 km, přičemž čistě na elektřinu v reálném provozu ujedete při plném nabití baterie zhruba 40 kilometrů. Pokud pravidelněji nabíjíte baterii (třeba přes noc), není opravdu problém jezdit s béčkem kratší trasy s průměrnou spotřebou kolem 2 l/100 km. Pro většinu jízd po městě si vystačíte s elektrickým pohonem a tak palivo z nádrže mizí skutečně velmi pomalu. Jak jsem ale zmínil, důležité je, používat hybrid tak, jak se má – tedy nabíjet a netrápit ho pouze na benzinový motor.

Dynamika i problémy s trakcí

Interiér je věrný designu Mercedesu a nabízí příjemné prostředí s dominantními displeji.

Dynamika auta se samozřejmě liší podle aktuálního pohonu. V případě, že je u slova pouze spalovací motor, nečekejte žádnou divočinu, byť k pohonu postačuje. U elektromotoru je to jiná písnička – jeho zátah je o poznání výraznější jak v čistě elektrickém režimu, tak při podpoře spalovacího motoru. Pak se můžete těšit třeba i ze zrychlení na stovku za pouhých 6,8 sekundy, což je na vcelku nenápadné rodinné MPV solidní parametr. Nástup točivého momentu je však někdy tak bezprostřední, že přivozuje béčku problémy s trakcí, a to i při citlivější práci s plynovým pedálem. Ostatně, ani brzdný účinek se nedávkuje úplně samozřejmě, takže se občas nevyhnete při dobržďování razantnějšího zpomalení.

Jinak je ale B 250 e velmi praktickým a příjemným společníkem s dostatkem prostoru a moderním interiérem s řadou technologií. Zejména dvojice velkých displejů s velmi jemnou grafikou dodává autu potřebný prémiový vzhled.

Testované auto přišlo na 1,1 milionu, což mu garantuje pozici na konci ceníku této modelové řady.

Technické údaje

Mercedes-Benz B 250e (2020)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 644 930 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 1 005 510 Kč
  • Cena testovaného modelu: 1 100 000 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Benzin/Hybrid
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 1 332 cm³
  • Nejvyšší výkon: 218 k při otáčkách: 0/min
  • Nejvyšší točivý moment: 450 Nm při otáčkách: 0/min
  • Převodovka: Osmistupňová automatická
  • Pohon: Přední
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: MPV
  • Segment: Kompaktní MPV
  • Délka: 4 419 mm
  • Šířka: 1 796 mm
  • Výška: 1 562 mm
  • Rozvor: 2 700 mm
  • Objem kufru (základní): 335 l
  • Objem kufru (největší): 540 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 755 kg
  • Užitečné zatížení: 445 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 1,3 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 4,4 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 32 g/km
  • Objem nádrže: 30 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 6 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,8 s
  • Nejvyšší rychlost: 235 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *