Praktický a příjemný společník
Pod označením EQ Power Mercedes-Benz postupně rozšiřuje a vylepšuje svou nabídku plug-in hybridů. Jedním z nich je i model B 250 e se systémovým výkonem 218 koní.
Kompaktní modely Mercedesu sdílejí v plug-in hybridních verzích stejný technický základ, kterým je kombinace benzinového čtyřválce 1,33 litru (118 kW/160 k) s elektromotorem o výkonu 75 kW, jenž čerpá energii z baterií o kapacitě 15,6 kWh. Výsledkem je systémový výkon až 160 kW (218 k) a točivý moment 450 Nm. Hnací síly přenáší na vozovku osmistupňová dvouspojková převodovka. Poprvé u mercedesů se objevuje i startování spalovacího motoru prostřednictvím elektromotoru, takže v tomto autě nenajdete samostatný 12voltový startér.
Plug-in hybrid se musí používat správně
Tichou a komfortní jízdu jen občas narušily zbrklejší reakce systému udržování v jízdním pruhu.
Hlavní výhodou plug-in hybridů je solidní akční rádius, který v tomto případě činí kolem 500 km, přičemž čistě na elektřinu v reálném provozu ujedete při plném nabití baterie zhruba 40 kilometrů. Pokud pravidelněji nabíjíte baterii (třeba přes noc), není opravdu problém jezdit s béčkem kratší trasy s průměrnou spotřebou kolem 2 l/100 km. Pro většinu jízd po městě si vystačíte s elektrickým pohonem a tak palivo z nádrže mizí skutečně velmi pomalu. Jak jsem ale zmínil, důležité je, používat hybrid tak, jak se má – tedy nabíjet a netrápit ho pouze na benzinový motor.
Dynamika i problémy s trakcí
Interiér je věrný designu Mercedesu a nabízí příjemné prostředí s dominantními displeji.
Dynamika auta se samozřejmě liší podle aktuálního pohonu. V případě, že je u slova pouze spalovací motor, nečekejte žádnou divočinu, byť k pohonu postačuje. U elektromotoru je to jiná písnička – jeho zátah je o poznání výraznější jak v čistě elektrickém režimu, tak při podpoře spalovacího motoru. Pak se můžete těšit třeba i ze zrychlení na stovku za pouhých 6,8 sekundy, což je na vcelku nenápadné rodinné MPV solidní parametr. Nástup točivého momentu je však někdy tak bezprostřední, že přivozuje béčku problémy s trakcí, a to i při citlivější práci s plynovým pedálem. Ostatně, ani brzdný účinek se nedávkuje úplně samozřejmě, takže se občas nevyhnete při dobržďování razantnějšího zpomalení.
Jinak je ale B 250 e velmi praktickým a příjemným společníkem s dostatkem prostoru a moderním interiérem s řadou technologií. Zejména dvojice velkých displejů s velmi jemnou grafikou dodává autu potřebný prémiový vzhled.
Testované auto přišlo na 1,1 milionu, což mu garantuje pozici na konci ceníku této modelové řady.