Čtyři „dé“
Vůz Kia EV6 GT-Line s pohonem všech kol vystihují čtyři „dé“ – má Dobrý Dojezd a Dostatečnou Dynamiku.
Nepřehlédnutelný design
Kia EV6 se na trhu řadí k těm elektromobilům, které určitě nepřehlédnete. Design 4,7 metru dlouhého hatchbacku sice nemusí být každému po chuti, ale určitě upoutá pozornost. Podařilo se zajímavým způsobem zkřížit hned několik světů, takže tu ve výsledku stojí sportovně střižený, ale přitom docela velký a praktický hatchback, který má v případě testované verze i pohon všech kol a výkon 239 kW (325 koní).
Potenciálně vysoká rychlost dobíjení
Kia EV6 je dvojčetem modelu Hyundai Ioniq 5
Korejský elektromobil zároveň potěší i ty zákazníky, kteří zkoumají technické parametry. Jak už to tak u elektrických aut bývá, u motoru se toho už moc sledovat nedá – známe jeho výkon a točivý moment a charakterově jsou na tom elektromotory víceméně úplně stejně. Uživatelsky důležitější se staly parametry kapacity akumulátoru, rychlost dobíjení a spotřeba elektřiny. A právě v těchto oblastech Kia EV6 nezklame. V testované verzi má lithium-iontový polymerový akumulátor o kapacitě 77,4 kWh, přičemž rychlost dobíjení je díky 800V architektuře platformy E-GMP mezi srovnatelnými elektromobily nadprůměrně rychlá – může být až 239 kW. Domácí dobíjení prostřednictvím wallboxu pak běží výkonem 11 kW. Tabulkový dojezd 484 km v kombinovaném provozu a dokonce 630 km ve městě vypadá slibně, v praxi to sice vypadá jinak, ale i tak je akční rádius tohoto vozu slušný.
Skvělá dynamika i uspokojivá spotřeba
Během testu jsem neměl problém se pohybovat kolem spotřeby 15 kWh/100 km
S testovanou Kiou EV6 jsem během týdne najel přes 700 kilometrů jak ve městě, tak zejména mimo něj. Nikterak jsem neměnil své řidičské návyky, co se rychlosti týče, takže po dálnici jsem nejezdil kvůli nízké spotřebě za kamionem, ani 120 km/h. Jediné, co jsem s ohledem na nižší spotřebu poměrně často aplikoval, byl jízdní režim Eco. Při jeho aktivaci se auto stane vláčnější a na pokyny plynového pedálu reaguje poněkud letargicky. Přesto však díky svému výkonu a dynamice není tento režim pro běžnou svižnou jízdu nikterak otravný a odvděčí se nižší spotřebou. Já jsem v uvedené jízdní konfiguraci takto jezdil lehce pod 20 kWh/100 km, což považuji za solidní. Ve městě pak bývá spotřeba elektromobilu nižší, nejinak je tomu i u testovaného modelu. Nebyl problém se pohybovat v pásmu 13-15 kWh/100 km. Naopak, pokud člověk trochu popustí uzdu, přepne auto do režimu Sport a začne na to trochu šlapat, bude spotřeba elektřiny oscilovat kolem hodnoty 30 kWh/100 km. Reakce na plyn jsou v módu Sport opravdu bezprostřední a dynamika a elasticita vozu při jízdě leckoho překvapí, dokonce až tak, že to nemusí být ostatním členům posádky úplně příjemné. Řidič se ale baví královsky, ani zrychlením na stovku za 5,2 sekundy či maximálkou 188 km/h vás tohle auto ve štychu nenechá.
Navigace potřebuje vylepšit
Kia EV6 potěší i atmosférou v interiéru. Řidič má před sebou velký displej zasahující až do středu palubní desky. Reakce na pokyny jsou rychlé a pochopit logiku ovládání také není kdovíjak složité. Trochu jsem si musel zvykat na inovativně řešené ovládání klimatizace a audiosystému. To se totiž děje prostřednictvím jedné lišty, u které lze ťuknutím přepnout její funkci – stejným tlačítkem tak tedy zvyšujete teplotu a v jiném módu zase ovládáte hlasitost rádia. Co ale u jinak velmi vyspělého elektromobilu opravdu zamrzí, je neschopnost navigace plánovat trasu včetně nabíjení.
Solidní prostor, pitomé kliky dveří
Při delšímu pobytu v autě oceníte nejen příjemný interiér s kvalitním zpracováním a materiály, ale i komfortní sedačky a dostatek prostoru i pro cestující vzadu, popř. i zavazadla. Kufr má ve verzi 4×4 udávaný normovaný objem 540 litrů a vešlo se do něj v pohodě vše, co jsem potřeboval, a tím nemám ani zdaleka na mysli jen malou sportovní tašku. Z hlediska ergonomie vytknu zapouštěcí kliky dveří – tenhle princip přístupu do auta mi moc nevyhovuje.
Kia EV6 ve vrcholné verzi GT-Line s pohonem všech kol je přesně tím elektromobilem, který by zvládl zastat roli jediného rodinného vozu. Je dost velký pro čtyři lidi, má solidní dojezd, rozumnou spotřebu, velmi dobrou výbavu. Jenže taky jeho cenovka začíná na 1 626 980 Kč. Pokud by taková auta stála polovinu této částky, nebyl by s přirozeným přechodem na elektromobilitu vůbec žádný problém.
PLUSY
- Dojezd
- Praktičnost
- Design