Hyundai Santa Fe (2024)

Radikální řez

Více svébytnější už nová generace modelu Hyundai Santa Fe snad ani být nemůže. Mezigeneračně se změnilo vše a skutečně expresivní hranatý design evokující u tohoto SUV drsný off-road, to jen podtrhuje.

Nic pro introverty

Auto s délkou přes 4,8 metru a s rozvorem 2815 mm je na silnici nepřehlédnutelné a otáčí se za ním nejen motoristé, ale i chodci a naprostí laici. Pokud chcete splynout s davem, tohle auto pro vás nebude, ale pokud naopak toužíte po pozornosti a jste rádi za každý automobilový počin, který vybočuje z konfekční řady, je Santa Fe to pravé ořechové. Zepředu zaujmou zejména výrazné světlomety do tvaru písmene H propojené maskou chladiče, zboku pak vynikne „krabicovitý“ tvar vozu s poměrně dlouhým zadním převisem a hranatými podběhy kol (u testovaného vozu 20palcových) a zezadu si všimnete hlavně robustního víka kufru s označením modelu a světla rovněž s tvarem do H.

Hodně možností konfigurace

Za tímhle autem se díky výraznému krabicovitému designu otáčí i naprostí laici.

Auto tedy působí robustně a sebevědomě a svými užitnými vlastnostmi vyhoví hlavně rodinám s aktivním životním stylem. Ty pak mají poměrně nevídanou možnost si tento model nakonfigurovat v v pěti-, šesti- i sedmimístném provedení. Stejně tak si můžete vybrat mezi pohonem přední nápravy či všech kol. Sympatické je, že počet hnaných náprav si můžete volit už od nejnižší výbavy Comfort, přičemž pohon 4×4 stojí příplatek 50 tisíc Kč. Pokud tedy potřebujete dobrou trakci více než komfortní výbavu, Hyundai vám to umožní. Testovaný vůz měl pětimístný interiér, což považujeme za ideální pro rodinné využití, protože se dovnitř nejen všichni pohodlně usadí, ale k dispozici zbyde i dost místa pro zavazadla (základní objem kufru této verze je 725 litrů). Po otevření rozměrného víka si nelze nevšimnout šířky zavazadlového prostoru, která je opravdu slušná a kufr je i díky tomu velmi dobře využitelný. Má také nízkou nakládací hranu a zadní sedačky jsou kromě toho ještě podélně posuvné a sklopné v poměru 60 ku 40. Variabilita je tedy velmi vysoká a auto i v tomto ohledu splňuje očekávání, která vzbuzuje při pohledu zvenku.

Působí dráž než stojí

Pěkně řešená je středová konzola s dostatkem místa pro mobily a jejich nabíjení. Řidič i spolujezdec mají vše perfektně při ruce. Potěší i objemný středový box i další odkládací místo pod konzolou. Pozice za volantem se hledá snadno, sedadla jsou spíše pohodlná než sportovní a výhled z vozu je i díky hranaté karoserii dostatečný. K dispozici je bezdrátové připojení mobilu, infotainment má slušnou odezvu a příznivě hodnotíme i jeho grafiku. V interiéru se z hlediska materiálů i zpracování cítíte velmi komfortně a luxusně. Auto v tomto ohledu působí určitě dráž, než je jeho ceníková cena.

Široký rozptyl spotřeby

Dynamika je spíše střízlivější a na dálnici auto dost žere. V jiných režimech ale dokáže být úsporné.

K pohonu testované verze sloužil hybridní systém kombinující benzinový přeplňovaný motor 1,6 T-GDI (118 kW) litru a elektromotor (48 kW). Výhody této techniky vyniknou zejména ve městě, kde lze s tímto rozměrným autem jezdit relativně bez omezování i kolem 5,5 l/100 km, pokud má vaše městská trasa opravdu příznivý profil bez výraznějšího stoupání, není výjimkou, že vám palubní počítač ukáže i mnohem nižší hodnotu. Běžná jízda po okreskách pak znamená spotřebu kolem 7,5 l/100 km, dálnice je logicky větším žroutem, ale i tak se lze při svižnějším přesunu udržet pod 9 l/100 km. Je rovněž skvělé, že má auto dojezd i hodně přes 800 km a benzin z nádrže nejen díky hybridnímu pohonu, ale zejména nádrži s objemem poctivých 67 litrů, mizí docela pomalu. Podvozek je naladěný do komfortna, bez problémů zvládá české nerovnosti a posádku uvnitř nic zásadního neruší. V zatáčkách se ale auto logicky trochu více naklání a ani odtažité řízení moc nevybízí k nějakému divočení. Ostatně, ani dynamické parametry v tomto ohledu nijak nevyčnívají – maximálka je 180 km/h a na stovku auto zrychlí za 9,6 sekundy. Šestistupňový automat řadí velmi hladce a na dobré úrovni je i odhlučnění, neboť motor více slyšíte jen při kick-downu. Základní cena začíná na 1 099 990 Kč, což není za takový kus auta vůbec špatná nabídka, i když s lepší výbavou se částka pohybuje kolem 1,3 milionu a nejvyšší skutečně luxusní verze Calligraphy stojí bez desetikoruny 1,45 milionu korun.

Technické údaje

Hyundai Santa Fe (2024)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 0 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 0 Kč
  • Cena testovaného modelu: 0 Kč
Motor / Pohon
  • Typ:
  • Počet válců: 0
  • Palivo:
  • Plnění:
  • Zdvihový objem: 0 cm³
  • Nejvyšší výkon: 0 k při otáčkách: 0/min
  • Nejvyšší točivý moment: 0 Nm při otáčkách: 0/min
  • Převodovka:
  • Pohon:
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie:
  • Segment:
  • Délka: 0 mm
  • Šířka: 0 mm
  • Výška: 0 mm
  • Rozvor: 0 mm
  • Objem kufru (základní): 0 l
  • Objem kufru (největší): 0 l
  • Pohotovostní hmotnost: 0 kg
  • Užitečné zatížení: 0 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 0,0 l/100 km
  • Stop-start systém:
  • Emise CO2: 0 g/km
  • Objem nádrže: 0 l
  • Záruka na auto: 0 let
  • Záruka na lak: 0 let
  • Záruka proti prorezivění: 0 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 0,0 s
  • Nejvyšší rychlost: 0 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *