Jako klaviatura piana vypadá sedmero tlačítek pod desetipalcovým dotykovým displejem.
Protože považuji Hondu CR-V dlouhodobě za jedno z nejlepších kompaktních SUV, byl jsem dost nažhavený i na jejího menšího sourozence s označením HR-V. I přes kvality v dílčích oblastech ale můj dojem z tohoto malého SUV naprosto zazdila kombinace benzinové jednapětky s bezstupňovým automatem.
Honda HR-V sleduje módní trend malých SUV určených hlavně pro ženy na jejich denní městský a příměstský provoz. Je tedy malá rozměrem (4,3 metru), má vyšší pozici sezení pro lepší výhled, docela slušný kufr a zajímavé možnosti variability zdaleka ne obvyklé v tomto segmentu. K tomu dobře vypadá, je kvalitně udělaná, interiér je taky fajn – originální a vcelku funkční. Přidám k tomu tradičně vysokou (oprávněně) image Hondy a automat, o kterém budou ženy asi dost vážně přemýšlet. Pohádka se šťastným koncem? V případě testované verze ani náhodou.
Vezmi svou milou na večeři, kup jí kytku, klidně i opakovaně…hlavně jí nějak rozmluv kombinaci benzinového motoru 1.5 i-VTEC s bezstupňovou automatickou převodovkou. To je totiž spojení, které se fakt nepovedlo. Klidně jí zaplať kondiční jízdy s manuální převodovkou – máš na to budget 35 000 Kč, který stojí automat navíc a tvým cílem je tyhle peníze při koupi Hondy HR-V ušetřit.
Bezstupňová převodovka CVT je krásnou ukázkou toho, jak lze jednou věcí „zabít“ vcelku povedené auto.
Jak si pohonné ústrojí stojí z hlediska spotřeby? Při klidné jízdě mimo město – a slušelo by se říct, že kvůli automatu to byla jízda nuceně klidná (vždyť mě předjel i Peugeot 207 SW!), jsem měl na trase dlouhé 250 km spotřebu přesně 6,0 l/100 km. Když jsem se naprosto v rámci rychlostních limitů „řítil“ po dálnici, odčerpal jsem z nádrže v průměru 7,5 l/100 km, ve městě pak byla spotřeba o dvě desetiny nižší. Taková jalová spotřeba – vzhledem k tomu, jak to nejede, tak ani není kdovíjak zázračná, ale průvan v peněžence ti taky neudělá.
Kufr i variabilita potěší. Málokteré malé SUV v tomto ohledu nabídne víc.
Týden s Hondou HR-V ukázal ještě pár dalších praktických poznatků. Vzhledem k tomu, že tohle auto chápu hlavně jako ženský vůz na rozvoz ratolestí do škol a kroužků, není mi úplně jasné, proč se někdo rozhodl udělat kliky zadních dveří takhle integrované. Jasně – design. Ale z hlediska praktičnosti to moc skvělé není, protože dítě na ně buď nedosáhne (jsou docela vysoko) a ještě ke všemu se samozřejmě kvůli nim dveře otevírají dost náročně, což je často pro menší děti, které už jsou ale u jiných aut naprosto samostatné, neřešitelný problém. Ke cti Hondě budiž řečeno, že taková Toyota C-HR to má řešené ještě deb****jc. Trochu horší byl i komfort odpružení na dírách ve městě, zde zvažte, jestli potřebujete 17palcová kola a nestačily by jen šestnáctky, no a na dotykovém displeji jsem občas musel ťukat víckrát, než to mělo požadovaný účinek – v dnešní době také spíše raritka.
No, doufám, že jsi pochopil, že tohle auto pro tebe není. Ale kdyby přeci jen, tak tě vidím asi takhle: Malé městské SUV se ti líbí, peníze na něj klidně uvolníš, pohon všech kol pro tebe není důležitý, takže dvoukolka ti stačí. Hledáš auto, které bude i praktické a dobře udělané…a máš nějaké nepřekonatelné důvody, že trváš na automatické převodovce. Prostě ti z výběru pořád vychází Honda s automatem za šestset tisíc. No tak si jí kup, když chceš…
Stejně jak jiné Hondy i HR-V vyžaduje cílovou skupinu, která dokáže sáhnout hlouběji do kapsy. Základní verze stojí 489 900 Kč (1.5 i-VTEC s manuálem), verze s automatem stojí nejméně 574 900 Kč ve výbavě Elegance, testované auto pak přišlo na 678 800 Kč (výbava Executive s příplatkem za metalízu).
Honda HR-V je v rámci malých SUV silná v oblasti variability a velikosti kufru, stylu, zpracování a vcelku i jízdních vlastností. To je asi vše, co bych vyzdvihl.
Možná se ani nemusíš dívat jinam, stačí se jen podívat na jiný řádek ceníku. Pokud ale lpíš v této třídě na automatu, doporučuji se podívat ke konkurenci. Důvodem pro hledání jinde může být i pořizovací cena.
Hondy nikdy nepatřily k levným autům a já jim to také nikdy neměl za zlé, protože jsem se u většiny z nich cítil dobře, měl jsem radost z motorů, jízdních vlastností, agility…bohužel HR-V 1.5 i-VTEC CVT mi už po prvních pár kilometrech dalo vzpomenout na Hondu City, která byla pro mne před lety důkazem, že i tak skvělá značka jako Honda umí šlápnout do… prostě vedle. Hondu HR-V v testované specifikaci bych doporučil jen těm, kteří fakt neumí s manuální převodovkou a musí mít v garáži zrovna tenhle model. Prostě takoví zvláštní srdcaři od Hondy, kteří ale i když auto řídí, jsou spíše jen pasažéři. Pokud trváte na benzinu, fakt 10x zvažte převodovku CVT, manuál bude mnohem lepší. No a úplně nejlepší asi bude vzít diesel 1.6 s manuální převodovkou – tedy pravý opak toho, co jsem testoval já.
Ahojte všetci, mám Hondu jazz 2012 1.4 CVT a maximálne mi vyhovuje. Keď potrebujem výkon šupnem to do S-ka a keď sa chcem vyšantiť, radím páčkami na volante. Manuálnu prevodovku neznášam, príde mi ako z praveku.. Vyslovene ma vytáčala a ja ju.. už som potom radil systémom 1-3-5-4-2 a medzistupne som riešil spojkou.. Koľko sa už len môžem vyšantiť s dvoma deťmi a ženou na palube? Alebo zo škôlky počas zápchy? Na Honde mám najazdené 70tis a maximálna spokojnosť. Že ma niekto predbehne? Je mi to jedno, kochám sa okolím a užívam si pohodovú jazdu..
Miki
Dobrý deň.
Koľko ste v Honde HR-V najazdili,že ste ju tak banálne opísal