Kufr plug-in hybridní verze je oproti běžnému modelu menší o 200 litrů. Baterie pod jeho podlahou váží 117 kg.
Pod vrcholnou pětiválcovou verzí Cupra Formentor VZ5 stojí v ceníku výrazně levnější, přitom také nabroušený, čtyřválcový model VZ.
Cupra se osamostatnila od Seatu a profiluje se jako ryze sportovní značka. Jejím prvním svébytným modelem je právě Formentor, který však zároveň ukazuje, že i Cupra musí následovat zákaznické trendy, a tak tento vůz vizuálně inklinuje spíše ke kategorii SUV, a to dokonce natolik, že auto vypadá větší, než ve skutečnosti je. Na délku tenhle muskulativní a doširoka rozkročený crossover měří 4,45 metru a vysoký je jen lehce přes 1,5 metru. A když už jsme u těchto parametrů, rovnou zmíním i objem kufru, který činí 420 litrů. To není málo ani moc, takže Formentor zvládne při normálním používání zastat i roli rodinného auta. Tím zároveň narážím na jednu ze skvělých vlastností tohoto modelu, kterou je univerzálnost. Se čtyřválcovým motorem 2.0 TSI naladěným na solidní výkon 310 koní totiž Formentor VZ dokáže být při běžné klidné jízdě příjemným a vcelku pohodlným společníkem, který z vás nejenže nevytřese duši kvůli přehnaně tvrdému podvozku, ale také vám nevysaje peněženku, protože s ním lze jezdit i kolem 8 l/100 km. Při dynamické jízdě spotřeba logicky vystřelí, ale ne nějak závratně – svižný jízdní styl znamená dlouhodobější průměr mezi 10-11 l/100 km, vyloženě razantní zacházení odčerpá z nádrže i více než 15 l/100 km.
Formentor nadchne nejen po designové stránce, ale i svým nastavením a charakterem.
Pokud hledáte dynamické auto pro každodenní jezdění, jste tu na správné adrese.
K nevýhodám řadím snad jen horší výhled způsobený masivnějším typem karoserie, což trochu komplikuje nejen manévry při parkování, ale dobře vědět, kde končí karoserie, se určitě hodí i při sportovní jízdě. K srdci mi také moc nepřirostl umělý jadrný bublající zvuk motoru, kterým se Formentor snaží přes reproduktory vytvořit v interiéru odpovídající sportovní kulisu. Takovou obezličku používá dnes kdekdo, někomu to možná imponuje, já bych raději slyšel skutečné reálné zvuky reagující na aktuální dění a otáčky motoru. Jenže doma už je taková, otevřený výfuky mají problémy s homologací a pořádné prásknutí do výfuku, kterého je mimochodem Formentor v omezenější míře také schopen, aby člověk pohledal.