BMW i4 eDrive35 (2023)

Zajímavá volba

Elektrický model BMW i4 je ve své základní verzi velmi zajímavou alternativou k vozům masových výrobců.

Překvapivě není předražené

Označovat modely z Mnichova za volbu rozumu nebývá zvykem a já si vlastně ani moc nevzpomínám, jaké jiné BMW by v cenovém srovnání s takovou ctí obstálo v konkurenci modelů masových značek. Čistě elektrické BMW i4 však po otestování považuji překvapivě za jeden z opravdu mála elektromobilů, u kterého cena tak nějak odpovídá nabízené hodnotě. Se základní cenovkou 1 352 000 Kč včetně DPH totiž naprosto zapadá nejen mezi konvenční BMW řady 4 se spalovacími motory, ale také mezi současné elektromobily. Vzhledem k rozměrům a nabízeným parametrům tedy BMW i4 skutečně patří k zajímavým nabídkám na trhu. Ani vymazlený testovací kousek za více než 1,8 milionu mi nakonec nepřipadal kdovíjak předražený. Osobně bych si totiž dovedl představit hned vícero příplatkových prvků, bez kterých bych se v pohodě obešel – například individuální kožené čalounění, obložení interiéru či specifická dvacetipalcová kola a cena by o poznání klesla.

Typické BMW s malým interiérem

Model i4 se dobře řídí, vypadá k světu a je levnější než spalovací verze!

Byť se jedná v rámci řady i4 o základní verzi, dostáváte za své peníze plnohodnotné Gran Coupé s dobře přístupným a dostatečně prostorným kufrem o objemu 470 litrů (lze zvětšit až k 1290 litrů). Čtyřdveřové kupé měří na délku téměř 4,8 metru, má atletické sportovní proporce, zkrátka vizuálně působí důstojně a plnohodnotně tak, jak se od BMW očekává. I to může být pro spoustu lidí výhoda, neboť nejde o nějakou přehnanou kreaci, která nemusí každému padnout do noty. Příbuznost s ostatními modely mnichovské značky pokračuje i v interiéru. Také uvnitř se řidič ihned dobře usadí, a pokud je zvyklý na současné ovládání BMW, je zcela ve známém a příjemném prostředí. Oproti běžné řadě 4 dokonce získává novější prohnutý displej, který se skládá z 12,3“ přístrojového štítu a 14,9“ displeje infotainmentu. Jen některé plasty použité uvnitř, zejména pak ty na středovém tunelu, mi přišly až příliš obyčejné a laciné. Ovládání funkcí bylo bezproblémové, palubní systém má okamžitou odezvu a pěknou grafiku, bezdrátové připojení mobilu funguje rychle. Se sourozenci má i4 společný i poněkud stísněnější pocit uvnitř vozu, což je pro BMW typické a i já patřím k těm, kterým to z pozice řidiče vůbec nevadí. Ostatní členové posádky, zejména pak ti vzadu, by ale nějaké místo navíc určitě přivítali. Tím spíše, že dozadu se kvůli poměrně malému vstupnímu otvoru vyšší lidé soukají trochu komplikovaněji a uvnitř mají méně místa na hlavu i nárty.

Příjemná jzda

Základní verze BMW i4 má elektromotor o výkonu 210 kW (286 k) s točivým momentem 400 Nm. To stačí k tomu, aby zadní hnaná kola vystřelila auto na stovku za 6 sekund, a maximální rychlost činí 190 km/h. Oba parametry považuji za více než dostatečné, víc není v běžném provozu potřeba, a to ani v případě, že chcete trochu přitlačit na pilu. Stejně tak dostatečný je i maximální nabíjecí výkon 180 kW. Zkrátka, s tímhle autem se fakt docela pěkně svezete, ať už jede v klidu, kdy vynikne jeho komfort, nebo vyznáváte dynamický styl. Podvozek je čitelný, i4 je vyvážená, v zatáčkách se chová neutrálně a nízké těžiště pomáhá stabilitě a maskuje hmotnost dvě tuny.

Ideální především do města

Reálný dojezd kolem 300 km není úplně skvělý a předurčuje auto spíše do města.

To, že se jedná o základní verzi, se projevuje zejména na dojezdu. Ten je logicky úzce svázán s využitelnou kapacitou akumulátoru, která činí 66 kWh. To sice není mnoho, ale v kombinaci se spotřebou kolem 20 kWh/100 km při úplně normální jízdě, to zaručuje reálný dojezd blížící se 300 km. Není to sice žádná hitparáda, ale protože jsou na trhu elektroauta, která stojí víc a ujedou zhruba stejně, nijak zásadně mi to u BMW i4 nevadí. Považuji ho za velmi příjemného společníka na jízdy po městě i kolem něj, který v nejhorším zvládne i delší cestu. Kromě toho se lze se spotřebou dostat při troše snahy i níže, takže není nereálné se dostat k dojezdu i přes 350 km.

BMW s verzí i4 eDrive35 dle mého soudu trefilo hřebíček pěkně na hlavičku. Čistě elektrická verze je totiž stojí o více než 100 tisíc korun levnější než benzinové provedení 430i Gran Coupé a kromě omezenějšího dojezdu nabízí stejnou, ne-li lepší, užitnou hodnotu. Pořizovací cena přitom obstojí i ve srovnání s konkurencí – vždyť je BMW i4 levnější než třeba základní Volkswagen ID. 4.

PLUSY

  • Cena/užitná hodnota
  • Jízdní vlastnosti
  • Dostatečná základní verze

MINUSY

  • Méně místa vzadu
  • Nižší kapacita akumulátoru
  • Horší výhled dozadu

Technické údaje

BMW i4 eDrive35 (2023)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 0 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 0 Kč
  • Cena testovaného modelu: 0 Kč
Motor / Pohon
  • Typ:
  • Počet válců: 0
  • Palivo:
  • Plnění:
  • Zdvihový objem: 0 cm³
  • Nejvyšší výkon: 0 k při otáčkách: 0/min
  • Nejvyšší točivý moment: 0 Nm při otáčkách: 0/min
  • Převodovka:
  • Pohon:
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie:
  • Segment:
  • Délka: 0 mm
  • Šířka: 0 mm
  • Výška: 0 mm
  • Rozvor: 0 mm
  • Objem kufru (základní): 0 l
  • Objem kufru (největší): 0 l
  • Pohotovostní hmotnost: 0 kg
  • Užitečné zatížení: 0 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 0,0 l/100 km
  • Stop-start systém:
  • Emise CO2: 0 g/km
  • Objem nádrže: 0 l
  • Záruka na auto: 0 let
  • Záruka na lak: 0 let
  • Záruka proti prorezivění: 0 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 0,0 s
  • Nejvyšší rychlost: 0 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *