Kodiaq je jen o 4 centimetry delší než Octavia, ale díky šířce a vyšší stavbě působí mnohem mohutněji.
Audi A4 allroad quattro v sobě vhodně kombinuje svět prémiové uhlazenosti s dobrodružstvím na prašných cestách.
Notnou dávku výjimečnosti objeví v tomto autě na první pohled jen málokdo. I Audi A4 ve verzi allroad si totiž drží vzhledově konzervativní linku ingolstadtské automobilky, a tak mu na jednu stranu opravdu věříte, že je už osm let staré a od faceliftu uběhly čtyři roky. Na stranu druhou však nelze neocenit stylistický um designérů Audi, protože tenhle kombík opravdu skoro nestárne. Pořád je příjemné se na něj dívat, přičemž oplastování a zvýšený podvozek (+23 mm) oné nadčasovosti výrazně pomáhají.
Zvýšené kombi z Ingolstadtu je skvělým společníkem na dálnici i v lehkém terénu.
Audi A4 nikdy nebylo přeborníkem v prostornosti, a tak je i tento kombík uvnitř spíše stísněnější, vzadu je méně místa hlavně na nohy a kufr o objemu 495 litrů sice stačí, ale od auta, jehož délka je přes 4,7 metru bych čekal přeci jen více. Rozumím ale tomu, že důvodem ke koupi takového vozu nebude jen bezedný kufr, ale zcela jiné přednosti.
A tím se dostávám k jízdním vlastnostem. To je totiž oblast, v které umí Audi A4 allroad quattro chytit za srdce. Jeho podvozek (v našem případě s adaptivními tlumiči) je totiž naladěn do komfortna, takže je perfektně odhlučněn a nevyvede ho z míry kdejaká nerovnost, přitom je dostatečně tuhý a dává řidiči jistotu i při rychlé jízdě či v zatáčkovitých pasážích. Audi v modelové řadě A4 nabízí celou řadu sportovněji pojatých verzí, ale ani allroad, s nímž můžete v klidu vyrazit i na polní cestu, dynamičtější řidiče nezklame. Tím spíše, když má, stejně jako testovaný kus, pod kapotou klenot staré školy.
Šestiválcový naftový motor padne tomuto autu jako ulitý.
Šestiválec, který je ve verzi 50 TDI spojen nejen s osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem (ostatní verze mají DSG), ale také s permanentním pohonem čtyř kol se samosvorným diferenciálem, má ve všech ohledech vyhovující charakteristiku – je tichý, kultivovaný a přitom připravený víceméně kdykoliv pořádně zatáhnout. Jedině snad reakce převodovky na výraznější stlačení plynu by měla být spontánnější, ale to je v dnešní době průvodní jev skoro u každého auta.
Cenově se samozřejmě tento model kdovíjak nepodbízí a určitě najdete na trhu jiná zvýšená kombi, která nabídnou za méně peněz více prostoru. Jen málokterá ale nabídnou takhle parádní svezení, a tak mi nakonec základní cena testované verze, která atakuje 1,5 milionu korun, nepřipadá nijak zásadně nepatřičná. Dostáváte totiž opravdu povedené auto.
PLUSY