Honda Civic 1.6 i-DTEC (2014)
Turbodiesely o objemu 1,6 litru dnes nabízí kdekdo a jsou k mání od malých aut až po velké manažerské sedany. Jejich výkon, charakter i samotné sladění se zbytkem vozu jsou však dost rozdílné a těch skutečně povedených, aby člověk pohledal. A právě jeden z nich se nebojím označit za špičkový – jde o motor 1.6 i-DTEC v Hondě Civic. Proč mu tak fandím?
Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi (2014)
V nabídce motorů pro Renault Mégane najdete hned tři provedení turbodieselu 1.5 dCi, přičemž to s výkonem 110 koní a přídomkem Energy se pyšní tabulkovou kombinovanou spotřebou pouze 3,5 l/100 km. V kombinaci s šedesátilitrovou nádrží tedy dojezd 1714 km. Teoreticky. Jaká je praxe?
Škoda Octavia 1.6 TDI (2014)
Škoda Octavia 1.6 TDI je jednou z nejprodávanějších motorizací v nové Octavii. Hlavně díky firemním zákazníkům, protože je tento motor z pohledu managemetnu pro obchoďáky pendlující českou krajinou ideální – nesvádí, resp. ani neumožňuje kdovíjak agresivní jízdu, přesto není poměrně velké auto podmotorované a jeho hlavní ctností je reálně nízká spotřeba.
Renault Grand Scénic 1.6 dCi (2014)
Renault Grand Scénic považuji dlouhodobě za jedno z nejpovedenějších rodinných aut. Nijak zásadně neexperimentuje s interiérem, má normální příjemnou ovladatelnost, uvnitř je prostorný a variabilní a jeho kufr (bavíme se o prodloužené verzi Grand bez přídavných sedaček) je i pro pětičlennou rodinu dostatečně objemný.