Kia Sportage 1.7 CRDi 4×2 (2014)
Modernizace na jaře 2014 přinesla modelu Kia Sportgae spíše jen skryté změny. Zvenku provedení po faceliftu jen tak někdo nepozná, ale pár inovací se odehrálo v oblasti výbav a hlavně podvozku, což už by mohlo přinést zásadnější změny v jízdním projevu auta. Jestli tomu tak opravdu je, jsem zjišťoval v testu základního turbodieselového provedení 1.7 CRDi s pohonem předních kol.
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 HDI (2014)
Za volantem většiny kompaktních MPV každý chlap hned zfotrovatí a všem je jasné, že nedělní večery po návratu z víkendu tráví luxováním interiéru a odlepováním žvýkaček z čalounění. Byť se automobilky i v tomto segmentu snaží zaujmout, moc emocí se jim do jejich výrobků vložit nedaří. Ostatně emoce samotné už dávno nestačí – ingrediencí je potřeba mnohem víc.
Toyota RAV4 2.0 D-4D AWD (2014)
Toyota RAV4 slaví v roce 2014 dvacetileté výročí. Tento japonský model je průkopníkem kategorie vozů SUV, což je do dnešních dní víceméně jediná automobilová třída, která konsekventně zaznamenává růst. Jenže od dob, kdy byla RAV4 na trhu téměř jediná – a popravdě tehdy ani neexistoval na tyto vozy trh, se hodně změnilo. Dnes nabízí SUV skoro každá značka, konkurence je veliká. Má Toyota šanci v ní uspět s novou kombinací dvoulitrového turbodieselu s pohonem všech kol?
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T (2014)
Když se objevil první Nissan Qashqai, přiznám se, že jsem mu neprorokoval moc světlou budoucnost. To auto bylo nejen těžko zařaditelné, ale mělo i nevyslovitelné jméno. „To se chlapci u Nissanu docela sekli,“ říkal jsem si. Jenže jsem se spletl. Hodně spletl. Zákazníci vůbec nehleděli na mou skepsi a tohle auto se jim naopak trefilo přesně do vkusu. Teď je tu druhá generace. Přijdu jí na jméno?
Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD
Hyundai ix35 určitě není autem pro fajnšmekry, ale v mnoha ohledech připomíná „souboj“ českých šéfkuchařů. Když chcete vařit pro masy, musíte tomu podřídit spoustu věcí a přichystat pokrm, který bude chutnat většině. Hyundai ix35 vám sice vám nepřichystá žádnou řidičskou nirvánu a možná si na něm nepošmáknete úplně ve všech ohledech, přesto ale korejský recept Čechům chutná. Není divu, má všechny potřebné ingredience… a kromě toho, Češi mají hlad.
Mazda 3 1.5 (2014)
Je zvláštní, když vám moderní technologie dávají vzpomenout na doby dávno minulé. Mazda 3 s atmosférickým benzinovým motorem 1.5 je přesně taková. Její motor nejde s davem – má normální objem, nemá turbo, jeho výkon má nudný průměr 100 koní. A přesto není tohle auto za zenitem, ale naopak stojí před novými obzory…
Fiat 500L Trekking 1.6 MJet (2014)
Tohle auto má italské geny se vším všudy – atraktivní vzhled a sebevědomý výraz vytváří dokonalou iluzi, že Fiat 500L Trekking nic nezaskočí, ale když jde trochu do tuhého, udělá vše proto, aby se vyhnul možná nepříjemné konfrontaci s terénem. Bahno mu vyhovuje hlavně jako imageový nástřik na karoserii, a to ještě v omezeném množství, aby neutrpěl jeho hezounkovský výraz. Pro koho je takové auto? No, vyhovělo by spoustě lidí, jen by o něm museli vědět…
Peugeot 308 1.6 THP (2014)
Peugeot 308 získal od evropské poroty volící Car of the Year (COTY) nejvíce bodů a tudíž i titul Evropské auto roku. Jsem moc rád, že opět vyhrálo auto, které dojede dál než 80 kilometrů a které je v dobrém slova smyslu normální. Získal Peugeot 308 podle mně titul oprávněně?