Škoda Fabia 1.2 TSI (2015)
Škoda Fabia je u nás tradičně holkou pro všechno. Zatímco první generace (1999-2009) byla ve své době díky zcela nové platformě zaslouženým lídrem třídy malých vozů, druhá generace (2007-2014) už takové terno neudělala. Nejenže nebyla moc hezká, ale ani technicky se moc neposunula. U aktuální třetí generace už jsou karty rozdány zase úplně jinak a Škoda Fabia se pyšní titulem Auto roku v České republice 2015. A co si o ní myslím já?
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech (2015)
Peugeot u svého modelu 308 ověnčeného titulem Car of The Year 2014 předvádí downsizing jako z učebnice. Kombi s označením SW je docela kus auta, přesto by mu měl k důstojnému pohonu vystačit benzinový tříválec o objemu 1,2 litru přeplňovaný turbem. Papírové údaje jsou, jak už to tak bývá, na hraně uvěřitelnosti. Skutečný stav věcí jsem zjišťoval během týdenního testu.
Ford Focus Kombi 1.6 Ecoboost (2014)
Nejen u Fordu Mondeo, ale i u Focusu klepe na dveře nová generace. Aktuálně se u tohoto modelu snaží Ford zbavit svých skladových zásob, a tak je Focus k mání za dost zajímavých cenových podmínek. Není to logicky výkřik posledních technologií či designu, ale historicky se tato modelová řada v našich končinách vždy těšila docela velké popularitě. Má smysl ještě uvažovat o verzi před faceliftem?
Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi (2014)
V nabídce motorů pro Renault Mégane najdete hned tři provedení turbodieselu 1.5 dCi, přičemž to s výkonem 110 koní a přídomkem Energy se pyšní tabulkovou kombinovanou spotřebou pouze 3,5 l/100 km. V kombinaci s šedesátilitrovou nádrží tedy dojezd 1714 km. Teoreticky. Jaká je praxe?
Škoda Octavia 1.6 TDI (2014)
Škoda Octavia 1.6 TDI je jednou z nejprodávanějších motorizací v nové Octavii. Hlavně díky firemním zákazníkům, protože je tento motor z pohledu managemetnu pro obchoďáky pendlující českou krajinou ideální – nesvádí, resp. ani neumožňuje kdovíjak agresivní jízdu, přesto není poměrně velké auto podmotorované a jeho hlavní ctností je reálně nízká spotřeba.
Kia Cee’d SW 1.6 CRDi (2014)
Kia Cee’d v kombíku je typickým představitelem mainstreamu v nižší střední třídě. Je racionální volbou. Autem, u kterého do sebe tak nějak zapadá všechno důležité – cena, prostor, vzhled, výbava, jízdní vlastnosti… Když při hledání normálního spotřebního kombi v nižší střední třídě vezmete rozum do hrsti, určitě bude jednou z vašich zastávek i návštěva showroomu Kia.
Dacia Duster 1.5 dCi (2014)
V rámci modelové řady Dacie má SUV Duster výsadní pozici. Skoro by se dalo říct, že je toto auto vnímáno jako samostatná značka. V čem tkví jeho tajemství úspěchu? Proč zrovna nad Dusterem skoro nikdo neohrne nos? Vždyť je to taky Dacia…
Ford Mondeo 2.0 TDCI Liftback (2014)
Aktuální Mondeo bylo na český trh uvedeno už před 6 lety, v současnosti již více než rok existuje zcela nová generace, tou se však mohou vozit pouze američtí řidiči. Těm českým nezbývá, než si o ní zatím nechat zdát…