Škoda Fabia 1.2 TSI (2015)
Škoda Fabia je u nás tradičně holkou pro všechno. Zatímco první generace (1999-2009) byla ve své době díky zcela nové platformě zaslouženým lídrem třídy malých vozů, druhá generace (2007-2014) už takové terno neudělala. Nejenže nebyla moc hezká, ale ani technicky se moc neposunula. U aktuální třetí generace už jsou karty rozdány zase úplně jinak a Škoda Fabia se pyšní titulem Auto roku v České republice 2015. A co si o ní myslím já?
Tesla S (2015)
Tesla jako automobilka sice neměla úplně šťastný začátek, ale zejména díky modelu S si postupně získává své místo na slunci. Elegantní elektromobil totiž konečně nabízí všechno, co od auta s prémiovou cenovkou očekáváte: vyjadřuje určitou společenskou image, je luxusní, přináší důstojnou dynamiku a konečně svou využitelností uspokojí praktické nároky běžné rodiny. Nemá to ale nějaký háček?
Ford Focus Kombi 1.6 Ecoboost (2014)
Nejen u Fordu Mondeo, ale i u Focusu klepe na dveře nová generace. Aktuálně se u tohoto modelu snaží Ford zbavit svých skladových zásob, a tak je Focus k mání za dost zajímavých cenových podmínek. Není to logicky výkřik posledních technologií či designu, ale historicky se tato modelová řada v našich končinách vždy těšila docela velké popularitě. Má smysl ještě uvažovat o verzi před faceliftem?
Subaru Outback 2.5 Lineartronic
Subaru i v době globální unifikace stále hrdě drží svůj prapor individuality dost vysoko – permanentní pohon všech kol a motory boxer. Přesto, nebo právě proto, to tato japonská značka nemá v Evropě úplně snadné a musí v rámci svých možností hledat inovace, kterými v tuhé konkurenci nejen udrží stávající zákazníky, ale přiláká i nové. Je implementace bezstupňové převodovky Lineartronic do Outbacku s objemným benzinovým čtyřválcem 2,5 litru správnou cestou?
Mazda 3 1.5 (2014)
Je zvláštní, když vám moderní technologie dávají vzpomenout na doby dávno minulé. Mazda 3 s atmosférickým benzinovým motorem 1.5 je přesně taková. Její motor nejde s davem – má normální objem, nemá turbo, jeho výkon má nudný průměr 100 koní. A přesto není tohle auto za zenitem, ale naopak stojí před novými obzory…
Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi (2014)
V nabídce motorů pro Renault Mégane najdete hned tři provedení turbodieselu 1.5 dCi, přičemž to s výkonem 110 koní a přídomkem Energy se pyšní tabulkovou kombinovanou spotřebou pouze 3,5 l/100 km. V kombinaci s šedesátilitrovou nádrží tedy dojezd 1714 km. Teoreticky. Jaká je praxe?
Škoda Octavia 1.6 TDI (2014)
Škoda Octavia 1.6 TDI je jednou z nejprodávanějších motorizací v nové Octavii. Hlavně díky firemním zákazníkům, protože je tento motor z pohledu managemetnu pro obchoďáky pendlující českou krajinou ideální – nesvádí, resp. ani neumožňuje kdovíjak agresivní jízdu, přesto není poměrně velké auto podmotorované a jeho hlavní ctností je reálně nízká spotřeba.
Peugeot 308 1.6 THP (2014)
Peugeot 308 získal od evropské poroty volící Car of the Year (COTY) nejvíce bodů a tudíž i titul Evropské auto roku. Jsem moc rád, že opět vyhrálo auto, které dojede dál než 80 kilometrů a které je v dobrém slova smyslu normální. Získal Peugeot 308 podle mně titul oprávněně?