Škoda Fabia 1.2 TSI (2015)
Škoda Fabia je u nás tradičně holkou pro všechno. Zatímco první generace (1999-2009) byla ve své době díky zcela nové platformě zaslouženým lídrem třídy malých vozů, druhá generace (2007-2014) už takové terno neudělala. Nejenže nebyla moc hezká, ale ani technicky se moc neposunula. U aktuální třetí generace už jsou karty rozdány zase úplně jinak a Škoda Fabia se pyšní titulem Auto roku v České republice 2015. A co si o ní myslím já?
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech (2015)
Peugeot u svého modelu 308 ověnčeného titulem Car of The Year 2014 předvádí downsizing jako z učebnice. Kombi s označením SW je docela kus auta, přesto by mu měl k důstojnému pohonu vystačit benzinový tříválec o objemu 1,2 litru přeplňovaný turbem. Papírové údaje jsou, jak už to tak bývá, na hraně uvěřitelnosti. Skutečný stav věcí jsem zjišťoval během týdenního testu.
Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI (2014)
Netajím se tím, že Opel Zafira Tourer považuji od jeho příchodu na trh za jedno z nejlepších rodinných MPV v kompaktní třídě. Jeho hlavní slabinou byly zastaralé motory, a to hlavně ty naftové. To se mělo změnit příchodem nové generace turbodieselů s populárním objemem 1,6 litru. A změnilo se? Zjišťoval jsem během sedmi dní…
Ford Focus Kombi 1.6 Ecoboost (2014)
Nejen u Fordu Mondeo, ale i u Focusu klepe na dveře nová generace. Aktuálně se u tohoto modelu snaží Ford zbavit svých skladových zásob, a tak je Focus k mání za dost zajímavých cenových podmínek. Není to logicky výkřik posledních technologií či designu, ale historicky se tato modelová řada v našich končinách vždy těšila docela velké popularitě. Má smysl ještě uvažovat o verzi před faceliftem?
Kia Sportage 1.7 CRDi 4×2 (2014)
Modernizace na jaře 2014 přinesla modelu Kia Sportgae spíše jen skryté změny. Zvenku provedení po faceliftu jen tak někdo nepozná, ale pár inovací se odehrálo v oblasti výbav a hlavně podvozku, což už by mohlo přinést zásadnější změny v jízdním projevu auta. Jestli tomu tak opravdu je, jsem zjišťoval v testu základního turbodieselového provedení 1.7 CRDi s pohonem předních kol.
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 HDI (2014)
Za volantem většiny kompaktních MPV každý chlap hned zfotrovatí a všem je jasné, že nedělní večery po návratu z víkendu tráví luxováním interiéru a odlepováním žvýkaček z čalounění. Byť se automobilky i v tomto segmentu snaží zaujmout, moc emocí se jim do jejich výrobků vložit nedaří. Ostatně emoce samotné už dávno nestačí – ingrediencí je potřeba mnohem víc.
Subaru Outback 2.5 Lineartronic
Subaru i v době globální unifikace stále hrdě drží svůj prapor individuality dost vysoko – permanentní pohon všech kol a motory boxer. Přesto, nebo právě proto, to tato japonská značka nemá v Evropě úplně snadné a musí v rámci svých možností hledat inovace, kterými v tuhé konkurenci nejen udrží stávající zákazníky, ale přiláká i nové. Je implementace bezstupňové převodovky Lineartronic do Outbacku s objemným benzinovým čtyřválcem 2,5 litru správnou cestou?
Toyota RAV4 2.0 D-4D AWD (2014)
Toyota RAV4 slaví v roce 2014 dvacetileté výročí. Tento japonský model je průkopníkem kategorie vozů SUV, což je do dnešních dní víceméně jediná automobilová třída, která konsekventně zaznamenává růst. Jenže od dob, kdy byla RAV4 na trhu téměř jediná – a popravdě tehdy ani neexistoval na tyto vozy trh, se hodně změnilo. Dnes nabízí SUV skoro každá značka, konkurence je veliká. Má Toyota šanci v ní uspět s novou kombinací dvoulitrového turbodieselu s pohonem všech kol?