Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC (2015)
Japonský kombík to nemá v nižší střední třídě vůbec jednoduché – Toyota by mohla vyprávět, Nissan a Mazda se do takových eskapád raději ani nepouštějí. Honda to tu a tam zkoušela a sále zkouší, což jí budiž připsáno ke cti. A aktuální modernizované provedení Civicu Tourer mne v mnoha ohledech přesvědčilo, že je to jedno z nejlepších aut v tomto segmentu – ze strany českých motoristů možná nedoceněné, a to hlavně kvůli tomu, že je cenovou politikou importéra naopak zase tak trochu přeceněné.
Škoda Superb 2.0 TDI (2015)
Nová Škoda Superb má být technologickou výkladní skříní mladoboleslavské automobilky. Jedná se o auto, které dostalo do vínku doposud nebývalý počet technologií, elektroniky a různých systémů. Nevyužívá sice všechny možnosti, které jsou v regálech koncernu VW k dispozici, ale nemyslím si, že by těch pár chybějících věcí nějak zásadně ovlivnilo úspěch tohoto opět velmi prostorného manažerského vozu střední třídy.
Škoda Octavia 1.6 TDI 4×4 (2015)
Škoda Octavia s turbodieselem 1.6 TDI (105 k) je jednou z nejprodávanějších motorizací. Dokonce se nabízí i v kombinaci s pohonem všech kol, a to za poměrně nemalý příplatek ve výši 55 000 Kč. Komu se taková investice vyplatí a jak se změní vlastnosti oproti výchozí velmi úsporné verzi? Je to ideální lyžařské auto pro české rodiny?
Škoda Fabia 1.2 TSI (2015)
Škoda Fabia je u nás tradičně holkou pro všechno. Zatímco první generace (1999-2009) byla ve své době díky zcela nové platformě zaslouženým lídrem třídy malých vozů, druhá generace (2007-2014) už takové terno neudělala. Nejenže nebyla moc hezká, ale ani technicky se moc neposunula. U aktuální třetí generace už jsou karty rozdány zase úplně jinak a Škoda Fabia se pyšní titulem Auto roku v České republice 2015. A co si o ní myslím já?
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech (2015)
Peugeot u svého modelu 308 ověnčeného titulem Car of The Year 2014 předvádí downsizing jako z učebnice. Kombi s označením SW je docela kus auta, přesto by mu měl k důstojnému pohonu vystačit benzinový tříválec o objemu 1,2 litru přeplňovaný turbem. Papírové údaje jsou, jak už to tak bývá, na hraně uvěřitelnosti. Skutečný stav věcí jsem zjišťoval během týdenního testu.
Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI (2014)
Netajím se tím, že Opel Zafira Tourer považuji od jeho příchodu na trh za jedno z nejlepších rodinných MPV v kompaktní třídě. Jeho hlavní slabinou byly zastaralé motory, a to hlavně ty naftové. To se mělo změnit příchodem nové generace turbodieselů s populárním objemem 1,6 litru. A změnilo se? Zjišťoval jsem během sedmi dní…
Ford Focus Kombi 1.6 Ecoboost (2014)
Nejen u Fordu Mondeo, ale i u Focusu klepe na dveře nová generace. Aktuálně se u tohoto modelu snaží Ford zbavit svých skladových zásob, a tak je Focus k mání za dost zajímavých cenových podmínek. Není to logicky výkřik posledních technologií či designu, ale historicky se tato modelová řada v našich končinách vždy těšila docela velké popularitě. Má smysl ještě uvažovat o verzi před faceliftem?
Kia Sportage 1.7 CRDi 4×2 (2014)
Modernizace na jaře 2014 přinesla modelu Kia Sportgae spíše jen skryté změny. Zvenku provedení po faceliftu jen tak někdo nepozná, ale pár inovací se odehrálo v oblasti výbav a hlavně podvozku, což už by mohlo přinést zásadnější změny v jízdním projevu auta. Jestli tomu tak opravdu je, jsem zjišťoval v testu základního turbodieselového provedení 1.7 CRDi s pohonem předních kol.