Stejně jako v USA chce český Ford úzce spolupracovat s naší armádou.
Kromě řady konkurentů na trhu, bude muset Volkswagen T-Cross upoutat pozornost zákazníků i na samotném showroomu Volkswagenu. Je totiž nejmenším SUV této značky a doplňuje modely T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace a Touareg. Jakými trumfy chce bodovat?
Vozy kategorie SUV jsou stále v kurzu, a tak se automobilky i nadále snaží vyplnit kdejakou mezeru na trhu. Volkswagen se koncentruje i na malá městská SUV, a tak po modelu T-Roc uvádí na trh ještě o fous menší model T-Cross. Jak už je v této třídě zvykem, marně budete hledat pohon všech kol či širokou paletu motorů, Volkswagen T-Cross si vás chce získat hlavně designem, praktičností, výbavou a moderními technologiemi.
V nabídce motorů se určitě neztratíte – na tuzemský trh vstoupil T-Cross s benzinovým litrovým tříválcem 1.0 TSI ve dvou výkonech (95 a 115 k). K silnější verzi si můžete vybrat buď šestistupňový manuál nebo automat DSG. V dohledné době rozšíří nabídku ještě benzinový čtyřválec 1.5 TSI (150 k), který bude s autem asi slušně hýbat. Byť asi nepůjde o nejrozšířenější motorizaci, je sympatické, že i pro T-Cross bude v nabídce turbodiesel 1.6 TDI. Ale na něj si musíme ještě chvíli počkat.
Zdá se, že v jednoduchosti je síla, takže výbavové linie jsou pouze dvě. Jmenují se Life a Style. Základní cenovka je sice docela vysoká (437 900 Kč), ale zákazník zase získá solidní výbavu už ve standardu. Pravda, ne všechny asistenty by si asi dobrovolně objednal, ale budeme věřit, že jsou v autě pro jeho dobro a bezpečnost a ne jen pro zisk lepšího hodnocení v nárazových testech EuroNCAP. Mám na mysli hlavně Front Assist, Lane Assist, sledování chodců a slepého úhlu, stejně tak monitoring únavy řidiče a dokonce v poslední době tolik (zbytečně) diskutovaný omezovač rychlosti.
U Volkswagenu jsou si dobře vědomí, že tady se láme chleba – městský crossover musí zaujmout hlavně stylem. Takže disky kol mohou mít pro Volkswagen T-Cross průměr až 18 palců a zákazníci si na demostěně v showroomu mohou vybrat jednu z dvanácti barev. Kromě toho jsou součástí ceníku ještě dodatečné pakety, ať už barevné či sportovní (R-Line).
Volkswagen T-Cross je o více než 5 cm delší než Volkswagen Polo a jeho kufr má díky posuvné zadní lavici variabilní objem od 385 do 455 litrů. Po sklopení opěradel se lze dostat až k hodnotě 1281 litrů, což skutečně není u takto kompaktního auta málo. I díky pojetí interiéru a použitým materiálům nemáte uvnitř pocit jako v malém autě, naopak, jeden by věřil, že řídí něco většího. Sám jsem zvědavý, jak bude Volkswagen T-Cross jezdit.
Hezky přehledný informace, to mám rád.. Akorát teda, nikde sem nemohl najít jak je auto hlasité při jízdě? Bude potřeba odhlučnit? https://www.autoblogger.cz/poradna/volkswagen-t-cross-nejmensi-suv-od-vw/ díky za radu.
Richard S.
Po tomhle VW už delší dobu taky pokukuji. Potřebujeme nahradit manželčino auto doma a ta měla doteď takovou tu kabelku na kolečkách, ale ráda by si zkusila něco většího, ale ne moc. No uvidíme. Teď jsem se na něj byl kouknout, když jsem kupoval letní pneumatiky, tak to nejspíš během letošního roku dopadne. Jenže teď se auta vybírají blbě, když do salonu člověk nemůže… A po internetu to fakt kupovat nebudu. :)