Talisman: Proč opět uvažovat o Renaultu ze střední třídy?

22.10.2015 Honza Blažek , , 0 komentářů

Renault uvedl na český trh svůj nový model, kterým chce opět výrazněji proniknout do střední třídy. Konkurence je tady ale hodně veliká a zákazníci nároční – co jim může Renault Talisman nabídnout?

1. Design

Design hraje stále větší roli a v tomto směru byl Renault vždy hodně kreativní.

Chápu, že vnímání designu je čistě individuální záležitostí, nicméně za sebe musím (stejně jako u většiny Renaultů) říct, že se mi Renault Talisman líbí. U sedanu zejména jeho zadní partie a výrazný světelný podpis zasahující horizontálně až do víka kufru, u kombíku pak celá zadní část. Mimochodem, zadní světla svítí permanentně, tedy i během dne.

RENAULT TALISMAN

2. Řízení všech čtyř kol – 4Control

Oproti většině konkurence toho Renault Talisman moc navrch nenabízí, spíše dorovnává dosavadní hendikep na aktuální standard, jednou z věcí, která je ale u něj výjimečná, byť jen u vrcholné verze, je systém řízení všech kol 4Control, který zlepšuje ovladatelnost ve městě a agilitu při rychlejší jízdě. Více v mém LEXIKONU – 4CONTROL.

3. Multi-Sense – auto podle vašich preferencí

Po novém Renaultu Espace, má i nový Renault Talisman technologii Multi-Sense, díky které lze buď z přednastavených režimů, nebo zcela individuálně ovládat především systém 4Control, elektronicky řízené tlumiče, řízení, motor a převodovku EDC. Také lze obsluhovat palubní přístroje, zvuk motoru a třeba i ambientní osvětlení interiéru. Talisman má čtyři přednastavené programy: Comfort, Sport, Eco a Neutral.

RENAULT TALISMAN Multi-sense

4. Asistenční systémy

Nabízet v současné době celou plejádu asistenčních systémů je „muss“ víceméně v každé třídě, v té střední to platí dvojnásob. Renault Talisman nezůstává pozadu, jakkoliv nabízí shodné systémy s většinou své konkurence. Pozitivní je, že zákazník, který asistenční systémy požaduje, je u Renaultu získá. V Talismanu tedy jsou kromě jiného:

  • adaptivní tempomat s funkcí aktivního nouzového brzdění
  • varování před opuštěním jízdního pruhu
  • systém hlídání bezpečného odstupu
  • detekce dopravních značek s rychlostním omezením
  • kontrola mrtvého úhlu
  • couvací kamera
  • automatické přepínání mezi dálkovými a tlumenými světly
  • head-up displej
  • elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru
  • elektronická brzda
  • parkovací asistent

5. Audiosystém Bose

Audiosystém Bose Surround Sound je společností Bose navržen přímo na míru pro nový Talisman. Disponuje 13 reproduktory, z nichž dva jsou subwoofery a používá technologii Centerpoint® 2, což je exkluzivní algoritmus firmy Bose, který konvertuje stereosignál zdrojů na vícekanálový, díky čemuž poskytuje prostorový zvuk.

 

  …a co mi chybí?

Škoda, že chybí pohon všech kol a trochu pestřejší nabídka pohonných jednotek.

Osobně považuji ve střední třídě za hendikep přijít s omezenější nabídkou motorů – celkem jich je pro Talisman k dispozici pět a všechny mají zdvihový objem 1,6 litru s přeplňováním. Dva benzinové čtyřválce Energy TCe dosahují výkonu 150 koní (110 kW), resp. 200 koní (147 kW) a jsou výlučně kombinovány se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Tři turbodiesely Energy dCi pokrývají výkony od 110 koní do 160 koní (81 – 118 kW). Všechny dieselové motory modelu Talisman jsou kromě filtru pevných částic vybaveny technologiemi pro odstraňování oxidů dusíku. Technologie LNT (Lean NOx Trap) má výhodu, že je bezúdržbová.

I když má Talisman systém 4Control, ten nenahrazuje pohon všech kol, který není pro tento model vůbec v nabídce. Netvrdím, že čtyřkolku chtějí ve střední třídě všichni zákazníci, nicméně jejich procento se postupně zvyšuje i v našich zeměpisných šířkách a určitě by bylo dobré mít pohon 4×4 v nabídce i pro Talisman.

RENAULT TALISMAN (LFD) - PHASE 1

RENAULT TALISMAN (LFD) - PHASE 1

RENAULT TALISMAN ESTATE (KFD) - PHASE 1

Renault Talisman 16

 

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *