Povinnost mít na autě zimní pneumatiky se v Evropě liší stát od státu.
Protože se na nás valí téměř každý den nějaké výhodné akce, podléháme dojmu, že je vlastně úplně jedno, kdy si konkrétní věc pořídíme. Auto je ale dost velká investice, a tak se možná řadě z vás vyplatí jeho nákup dobře naplánovat i z časového hlediska tak, abyste dosáhli maximální možné slevy. Jak? Mám pár tipů, které nejsou úplně obvyklé…
Myslíte si, že je jedno, kdy si půjdete koupit auto? Omyl! Mám pár tipů, jak i volbou času ušetřit peníze.
Tento příspěvek nepojednává ani o obecné výhodnosti akčních modelů, ani o metodách smlouvání s prodejcem. Na výhodný nákup auta jsem se tentokrát podíval z hlediska vhodného načasování samotné koupě. Že je to blbost a žádné peníze vhodným termínem neušetříte? Není to tak docela pravda, jen musíte vidět pod pokličku prodejcům. Následující tipy budou užitečné hlavně těm, kteří staví výhodnou pořizovací cenu o poznání výše nad ostatní kritéria.
Blíží se konec kvartálu? Přišla tvoje chvíle – prodejci se totiž snaží dohnat svůj plán…
Importéři, dealeři, ale i jednotliví prodejci mají nejčastěji kvartální plány a příslušné odměny za jejich splnění. Jen málokdo si uvědomuje, že právě s blížícím se koncem kvartálu přichází ideální doba na sjednání výhodných podmínek pro koupi auta. Každý chce splnit plán a je otevřenější smlouvání či poskytnutí jiných benefitů, jen, aby si mohl udělat další čárku do tabulky. Pokud tedy s nákupem auta nespěcháte a pořizovací cena je pro vás důležitá, počkejte si na poslední týden před koncem tříměsíčního cyklu, přičemž případný konec roku přidává ještě další dimenzi, neboť je řada lidí v autobranži zainteresována i do ročních výsledků.
Tento tip je určen hlavně těm, kteří netouží po nejaktuálnějších modelech. S blížícím se faceliftem či generační obměnou dochází téměř s železnou pravidelností k postupnému zlevňování dobíhajícího modelu. Sledujte tyto cykly a informujte se o skladových zásobách daného prodejce. Je to opět dobrá příležitost k vyjednání příhodných podmínek pro nákup auta, jakkoliv koupě auta před, a nebo po faceliftu má své výhody i nevýhody.
Akčních modelů a zvýhodněných nabídek od prodejců či samotných dovozců je během roku spousta a často trvají měsíc i déle. Takže tenhle marketingový nástroj teď nemám zrovna na mysli. Některé značky však nad rámec standardních pobídek organizují poměrně velkolepé jednorázové akce – opět s jasným cílem, udělat si patřičný počet čárek do svých statistik. A pro splnění tohoto cíle jsou ochotni obětovat větší než běžnou část své marže. Aktivní jsou v tomto ohledu zejména Opel a Peugeot. Prvně jmenovaná automobilka pravidelně organizuje čtyřiadvcetihodinovou akci, během níž jsou téměř všechny modely nabízeny s dodatečnými (často dost výraznými) slevami. Francouzská značka má zase koncept „7 dní Peugeot“, kdy během týdne vyprodává každý den jiný model, a to opět s citelnou slevou.
Faboš
Podle mě je nejlepší jít proti proudu a auto koupit na podzim nebo v zimě. Mimo hlavní prodejní sezonu totiž podle mě budou auta o něco levnější.