Škoda, že chybí pohon všech kol a trochu pestřejší nabídka pohonných jednotek.
Letošní sezona ve formuli 1 skončila teprve o tomto víkendu, již nyní však vyšly na světlo světa informace ohledně složení jednotlivých týmů, kalendář pro nadcházející ročník šampionátu a v neposlední řadě také novinky v pravidlech pro příští sezonu.
Suverénním triumfem Mercedesu na všech frontách byl charakterizován šestašedesátý ročník formule 1. Anglický tým Mercedes AMG Petronas si i s velkým předstihem zajistil pohár konstruktérů, jeho jezdci Lewis Hamilton a Nico Rosberg se postarali o největší porci vítězství celého podniku. Dohromady zajeli rekordně 12krát double, Hamilton s náskokem a velmi brzo v seriálu získal jistotu obhajoby titulu mistra světa a Rosberg pak titul vicemistra. Ani přes tyto úspěchy však v týmu nepanovala nejideálnější atmosféra, kvůli velké konkurenci obou jezdců. Přípravy na příští sezonu, kde se opět bude začínat od nuly, tak mohou začít.
Jednou z novinek je Grand Prix Evropy v ulicích azerbajdžánského Baku.
Nově se na start podívá také tým Haas, který se již dříve představil například v americké sérii NASCAR. V jejich barvách se nejspíše představí již známé tváře světa formule 1 Romain Grosjean a Esteban Gutierrez.
Úpravou výfukového potrubí se snad monoposty F1 zase stanou akusticky atraktivnější.
Nyní dojde k úpravě výfukového potrubí, které bude nově rozděleno na 2, případně 3 složky, vedoucí odděleně část zplodin jdoucí od motoru s turbodmychadlem a zvlášť část pro okruh zplodin obcházející turbo. Tím dojde minimálně k oddělení jednotlivých zvukových efektů, které přidají na zajímavosti a komplexnosti celkového produkovaného zvuku. Ovšem zda dojde ke zvýšení hlasitosti, budou muset potvrdit až testy na trati. Oba výfuky nadále budou ústit ve stejném místě jako doposud, tedy uprostřed na zádi bez většího vlivu na výkon vozu, který by mohl správným tokem být urychlen.
Další změny jsou spíše kosmetické, kdy dojde k úpravě šíře bezpečnostního obložení okolo kokpitu, jehož efekt na výkon i vzhled však bude minimální. Zároveň nové regule pro příští rok zúží šířku kamery na nose vozu na maximálně 15mm, čímž dojde k dalšímu omezení jejího využívání jako aerodynamický prvek. Od následující sezony 2017 pak vejde v platnost úplný zákaz těchto kamer.
V neposlední řadě jde také o samotné závodění, kde dochází k úpravám pravidel a přísnějšímu trestání při jízdě mimo závodní trať. Dále bude odlišně hodnocena výměna motorů či převodovky, kdy se nyní bude rozlišovat, zda dojde ke změně před startem kvalifikace či až po ní a pořadí informování závodních komisařů o této skutečnosti.
Věřme, že tyto změny povedou k většímu zájmu o tuto královskou motoristickou disciplínu, jíž se dostalo v poslední době velké kritiky za ztrátu zajímavosti a požitků pro diváky.
Bude se Lewis Hamilton smát i příští rok?