Jednou z novinek je Grand Prix Evropy v ulicích azerbajdžánského Baku.
Ford Edge vstupuje na český trh jako nejdražší Ford a na paškál si bere prémiovou konkurenci. Jak se s ním jezdí a jaké vychytávky přináší, aby měl na trhu šanci? Zjišťoval jsem při prvních jízdních testech formou tajného závodu poblíž Počátek na Vysočině.
Sebevědomá cenovka přes 1,1 milionu korun dělá z Fordu Edge nejdražší model v nabídce.
Ford Edge má, podobně jako většina ostatních Fordu, podvozek nastaven spíše do sportovna, ale v takové míře, že z vás nevytřese duši. Při přejezdu nerovností je 4,8 metru dlouhé auto stabilní, neodskakuje a celkem dobře je tlumí. Také v zatáčkách vůz dobře drží stopu, nenaklání se nikterak dramaticky a dá se s ním jet vcelku svižně. Já testoval vrcholné provedení s biturbem 2.0 TDCi o výkonu 210 koní s točivým momentem 450 Nm, převodovkou powershift a samozřejmě pohonem všech kol, který je stejně standardem pro všechny tři verze, jež u nás Ford prodává. Motor na pokyny plynu reaguje spontánně, jeho dynamika točivý moment nezaostaly nad mým vyšším očekáváním.
Ford Edge je velké SUV, a tak by bylo zklamáním, kdyby se ukázalo, že s sebou vozíte spoustu plechu navíc a uvnitř je auto malé. Není. Naprosto vyhoví potřebám spíše čtyřčlenné rodiny (ono na tu vícečlennou je pořád nejlepší klasické MPV) a potěší i hodně odkládacích prostor všude možně po interiéru.
Airbagy integrované do zadních bezpečnostních pásů se rozvinou během 40 ms.
A co mne během prvních jízd naopak nenadchlo? Určitě to byla navigace a její ovládání – měla zdlouhavější reakce na dotyk, zadat koordináty GPS byl nakonec nad naše síly, a tak jsme s mojí co-bloggerkou Věrou zůstali věrní navigaci v mobilu. Další problematickou věcí, kterou jsem zjistil až při transportu svých ratolestí v dětských sedačkách, byly zadní bezpečnostní pásy s airbagem. Jsou totiž tlustší než ty běžné, takže je problém je do sedačky protáhnout a kvůli jiným masivnějším sponám je nebyly děti schopny samy zacvaknout. Je to detail, ale když už si konečně zvyknete v tomto směru na jejich samostatnost, tak se vám dozadu už moc chodit nechce, to je jasný.
P.S. jóó a mimochodem, v kvízu, který někdy dost detailně zacházel do útrob Fordu Edge, jsme skončili na prvním místě. A pak, že jsou bloggeři jen takový mediální odpad :-)