500 slov: Opel Mokka X 1.4 Turbo 4×4 6AT

6.3.2017 Honza Blažek , , , 0 komentářů

Příliš silná káva

Během testu konektivity v Opelu Mokka X 1.4 Turbo 4×4 s šestistupňovým automatem jsem si řekl, že by byla škoda vás ochudit o velmi stručné, ale o to věcnější dojmy z našeho týdenního soužití. Tohle čtení vám bude trvat jen dvě minuty a přitom se dozvíte vše, co potřebujete o tomhle modelu vědět.

Opel Mokka X 2017

Malé SUV určené hlavně do města budete krmit 11 litry na sto!

Jak jsem předeslal, primárním důvodem toho, proč jsem se dostal za volant modelu Opel Mokka X 1.4 Turbo 4×4 6AT byl můj chystaný test systémů konektivity různých výrobců. Zde se sluší zmínit, že Opelí systém OnStar mne mile překvapil a určitě obstál, ale o tom, až někdy jindy. S Mokkou jsem tedy strávil několik dní a ujel s ní pár stovek kilometrů, takže se rád stručně podělím o pár postřehů:

  • Přední sedadla – sedadla u Opelů většinou chválím, ne tak ty u Mokky. Asi kvůli tomu, že je to celkově malé auto má krátké sedáky s poměrně výrazným prošíváním, takže se na nich docela blbě sedí. Lze je sice trochu prodloužit vysunutím přední části, ale to v nich zase vznikne docela velká díra. Nesedělo se mi dobře.
  • Motor – přeplňovaná jednačtyřka má ve verzi s automatem výkon 152 koní a docela jede a má i vcelku jadrnější zvukový projev. Smířit se ale musíte s tím, že vám po městě (což bude velmi časté teritorium) bude žrát klidně i 11 l/100 km. Na dálnici žere kolem 8,5 l/100 km, na okresce tak o půl litru méně. Takové spotřebě u takhle koncipovaného auta nerozumím.
  • Převodovka – šestistupňový automat má naprosto běžný charakter, pokud chcete řadit manuálně, abyste dali vyniknout možnostem motoru, musíte tak činit jen kolíbkovým přepínačem na hlavici volicí páky, což je dost krkolomné. Škoda, že nejsou páky pod volantem.
  • Také jste žili v představě, že sklopení zadních sedadel je operace na pár sekund?

    Sklápím zadní sedačky
    – , protože kufr není zrovna velký a nemá průvlak na delší předměty a nestačím zírat, co je dnes možné. Když sklopím jen opěradlo, nejde kvůli sedáku víceméně vůbec položit. OK – zkusím tedy sklopit sedák a pak zadní opěradlo…jenže to zase naráží do předních opěradel. Musím přední sedačky posunout dost dopředu (takže se zase nevejdu za volant), abych vzadu vytvořil jakoustakous rovinu. Tohle nepochopíš!

Opel Mokka X 2017

Tohle jsou tedy čtyři oblasti, v kterých mne Mokka zklamala, vše ostatní bylo v rámci možností OK. Obecně u tohoto modelu chválím širokou nabídku motorů a typů pohonu, a to včetně možnosti objednat si pohon všech kol – to mezi malými SUV fakt není obvyklé, jakkoliv čtyřkolku v Mokkce u nás asi zvolí jen málokdo. Oceňuji (příplatková) aktivní světla LED AFL, která upravují světelný tok podle aktuálních podmínek, jak jsem zmínil, infotainment a konektivita je v Mokkce také na vyši.

Jóó a testovanej kousek stál kolem 700 000 Kč…na mě až moc silná káva za takový auto.

 

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *