I nejjednodušší cestou k hybridu lze dosáhnout kýžených cílů.
Nový Opel Astra jsem měl možnost před jeho světovou premiérou (15. září ve Frankfurtu) krátce prozkoumat v Praze. Bohužel zatím jen staticky, ale pár prvních dojmů jsem přeci jen načerpal. V jakých oblastech se tedy podle mne Astra zlepšila?
Konečně zmizela změť tlačítek ze středového panelu a nahradil je inteligentně navržený kokpit.
Nebývá zvykem, že nová generace má menší rozměry, než ta předchozí. Ale kvituji to s povděkem.
Cesta k nižší spotřebě nejde jen přes snižování objemů motorů a jejich přeplňování. Dost zásadní faktor je i hmotnost vozu. U nové Astry výrobce tvrdí, že je oproti dřívějšímu modelu minimálně o 120 kg lehčí. Karoserie prý váží o 77 kg méně, podvozek pak o 50 kg. Šanci převažovat jsem neměl, ale lze předpokládat, že něco pravdy na tom bude, a tudíž čekám kromě příznivé spotřeby i lepší jízdní vlastnosti a agilitu.
Astra je prvním kompaktním vozem, který může být vybaven adaptivními světly LED MATRIX. Cenu zatím neznám (úplná láce to nebude), ale světla Opelu získala v minulosti už řadu ocenění a i já je považuji v běžné konvenční třídě za opravdu velmi dobrá. Nové LED světlomety, které samozřejmě lépe svítí a mají funkci permanentních dálkových světel – tzn. samočinně regulují světelný tok, aby řidič viděl co nejlépe a přítom nedocházelo k oslňování ostatních, budou jednou z vychytávek, kterou bych u Astry klidně doporučil ke koupi.
Opel byl jedním z prvních, ne-li vůbec první, který (mám dojem, že u Insignie v roce 2009) hodně „tlačil“ do popředí kvalitu svých sedadel s ortopedickou certifikací. A dlužno podotknout, že tato sedadla, jež Opel postupně dával i do jiných modelů, považuji na základě osobních zkušeností za velmi dobrá. V nové Astře jsou sedadla AGR další generace a byť samozřejmě nebyla šance je vyzkoušet při delší jízdě, nemám na základě předchozích pozitivních zkušeností nějaký zásadní důvod nevěřit, že se v nové Astře nebude dobře sedět. kromě toho mohou být sedadla klimatizovaná či vybavena masážní funkcí.