Automobilové novinky 2017
Také v roce 2017 se budou automobiloví výrobci předhánět ve faceliftech, modernizacích a nových generacích svých modelů. Ne všechny novinky mě nějak zásadně zajímají, a tak jsem vybral jen ty, na které se opravdu těším.
BMW řady 5 Touring
Celá řada 5, která se na náš trh dostane počátkem roku 2017 bude zajímavá hlavně po technologické stránce, a proto, že fotky a informace o sedanu BMW řady 5 už jsou známé, se těším na praktičtější a u nás velmi oblíbené kombi.
Citroën C4 Aircross
Trend je pro rok 2017 jasný: méně válců, elektrifikace a hlavně to musí vypadat jako SUV.
Individualistický styl Citroënů se mi líbí, a tak se těším i na zcela nové SUV Citroën C4 Aircross. To už nebude mít sourozence v modelu Mitsubishi ASX, ale bude těžit z koncernové PSA platformy, kterou vyžívá např. model Peugeot 3008.
Dacia Duster
Oblíbené levné SUV se změní. Sice bude nadále hranatější, ale celkově kvalitnější a modernější. Ceny by však měla zůstat víceméně stejná. Přijít by měla i verze Grand Duster s až sedmi místy v interiéru.
Ford Fiesta RS
Ke 40.narozeninám Fiesty připraví Ford nadupanou Fiestu s výkonem 250 koní, dokonce se spekuluje i o pohonu všech kol.
Kia GT
Zvědavý jsem i na první Kiu se zadním pohonem, která využívá platformy sesterského Hyundaie Genesis.
Mercedes-Benz třídy E Kabrio a kupé
Na podzim by se měl objevit prostorný kabriolet odvozený od řady E, která mne přesvědčila svými kvalitami, a tak se těším i na uzavřenou variantu E kupé.
Opel GT
Studie představená v Ženevě 2016 se dočká sériové verze. Nebude mít legendární výklopná světla, ale i tak slibuje lehké auto s pohonem zadních kol slušné zážitky za volantem.
Peugeot 508
Francouzi chystají nový model, který by měl měřit až 5 metrů a chce tak útočit na konkurenty v ještě vyšším segmentu, než doposud.
Renault Alpine
A další z řady malých sporťáků, které jsou továrnou na emoce. Renault slibuje výkon až 270 koní (1,8 turbo) a zrychlení na stovku za méně než 4,5 sekundy. Ferrari pro chudé?
Volvo XC40
Segment kompaktních SUV obohatí Volvo o novinku spočívající na zcela nové platformě. K pohonu budou sloužit čtyř- a tříválce, nicméně vše je logicky připraveno i pro ryzí elektromobil.
…a co dalšího se chystá?
Na trhu konkurenti, ve vývoji partneři – třeba BMW vyvíjí s Toyotou sportovní model Z5, resp. Supra.
Sice se neví, jestli přijde už v roce 20017, ale
Alfa Romeo skutečně koketuje s modelem, který by se vrátil k tradicím a byl konkurentem německého prémiového segmentu, a tak by měla mít
Alfetta Touring zadní pohon (na přání pak 4×4) a být skutečně prémiová. Pokud přijde příští rok, těším se, stejně jako na nové Audi A8.
BMW X2 by mělo být nové auto vyplňující mezeru mezi řadou 1 a X1 – dává to vůbec smysl? To nové
BMW X3, které se také objeví, mi připadá výrazně zajímavější i díky tomu, jak dobře se u nás prodává. Objevit by se měl i nástupce
Fordu Focus, který je vyvíjen jako „světové auto“, které na jedné platformě umožní více variant. Zajímá mne i nová Honda CR-V, kterou
považuji za jedno z nejlepších normálních SUV současného trhu, podle všeho to však bude jen evoluce stávající generace. Mercedes AMG slaví v roce 2017 50 let a naděluje si (a fanouškům) extra dárek v podobě modelu
Mercedes-AMG R50, k pohonu bude sloužit dva elektromotory a čtyřválec o výkonu 1000 koní – celkem bude u auta s hmotností 1300 kg k dispozici 1300 koní výkonu!
Opel přijde namísto Merivy s SUV
Crossland X, které už nebude mít nepraktické křídlové dveře. Využívat bude techniku Peugeotu 3008. Novinkou bude i
Insignia, která bude 15 cm delší, ale vážit by měla o 200 kg méně. Protože je Renault Captur úspěšný, přijdou Francouzi také se modelem
Clio SUV (jméno bude určitě jiné), které bude plnit roli základního crossoveru. Na trhu se objeví i nová Škoda Yeti, která však bude více než spřízněná již se známým
Seatem Ateca. Novinkou by mělo být i nové
Suzuki Swift s délkou kolem 3,85 metru.
Toyota vyvíjí společně s BMW sportovní auto, které by se u BMW mělo jmenovat Z5, zatímco u Japonců se přímo nabízí znovuvzkříšení modelu
Supra.
Volvo přijde s novou generací
XC60 jednoho z nejoblíbenějších SUV, vrcholná verze bude plug-in-hybrid s výkonem 400 koní. Novinku v segmentu malých aut chystá také
VW se svým novým
Polem, které bude nabízet výbavu doposud vyhrazenou větším modelům.