AdBlue a Selektivní katalytická reakce (SCR): vše, co potřebujete vědět
Zatímco v tématu filtrů pevných částic u vznětových motorů se začíná čím dál více českých řidičů poměrně dobře orientovat, o selektivní katalytické redukci (SCR) se zatím vedou diskuze víceméně pouze v odborných kruzích. Přitom se jedná o proces, s nímž se bude u dieselových motorů setkávat stále více majitelů osobních automobilů, neboť se jedná o mimořádně účinný způsob snižování škodlivých emisí vznikajících při spalování nafty ve vznětovém motoru. Se související údržbou a terminologií se logicky objevuje i řada otázek, na které odpoví workshop pořádaný českým zastoupením značek Peugeot, Citroën a DS.
Elektroauta emisní problém neřeší, hlásí Dekra ze Stuttgartu
Stuttgart se řadí mezi ta německá města, která se nejvíce potýkají s kvalitou ovzduší, a tak není divu, že se zde také stále přiostřuje boj proti motoristům. Hlavním problémem nejsou ani tak emise CO2, ale hlavně mnohem škodlivější prach a jemné částice. Nezávislé měření Dekry však ukázalo, že elektromobily nejsou ani zdaleka řešením. Jejich negativní „příspěvek“ k znečištění se v provozu blíží autům s běžným spalovacím motorem. Jak to?
Jak udělat z „blbého“ auta „chytré“?
T-Mobile včera představil pod názvem Chytré auto poměrně jednoduché řešení, které za přijatelné peníze umožní vašemu autu komunikovat s vaším chytrým telefonem. Jak to funguje a k čemu je to dobré?
Povinné ručení: co ho ovlivňuje a jak ušetřit?
Povinné ručení musí mít ze zákona sjednané každé auto, se kterým vyrazíte na silnici. Jaké faktory ovlivňují jeho výši a jak dosáhnout nejvyšší úspory?
Filtr pevných částic FAP – jak se o něj u Peugeotů a Citroënů starat?
Filtr pevných částic, který používá ve svých dieselových modelech Peugeot a Citroën, má od svého uvedení v roce 2000 zkratku FAP. V Česku se aktuálně téma spojené právě s tímto automobilovým dílem dost přetřásá a jak to tak bývá, je veřejný prostor často plný mýtů a polopravd. Pokusím se vše díky informacím přímo od technických školitelů Peugeotu a Citroënu uvést na pravou míru.
Test zimních pneumatik ADAC: Jakou vybrat?
Německý autoklub uskutečnil další z řady svých nezávislých testů, které usnadní spotřebitelům výběr kvalitní zimní pneumatiky. Testem prošlo 35 typů zimních pneumatik ve dvou rozměrech – pro malé vozy a automobily nižší střední třídy.
5 důvodů proč „nekuchat“ filtr pevných částic
Možná byste si mohli myslet, že vám jako bloger budu doporučovat spíše způsoby, jak nepopulární filtr pevných částic z auta co nejlépe dostat, než, abych vás přesvědčoval, že jeho odstranění není dobrý nápad. Sám jsem ještě domů koupil v roce 2009 na poslední chvíli schválně auto s Euro 4 bez filtru, protože po této ekologické komponentě, která je servisně rizikovější, v soukromém autě opravdu neprahnu, ale na druhou stranu by mne opravdu ani nenapadlo u auta, jež filtr má, přemýšlet o jeho odstranění. Mám pro vás pár důvodů…
Kdy přezout na zimní pneumatiky a proč ?
Povinnost přezouvat na zimní pneumatiky je u nás dána zákonem, což výrazně přispívá k tomu, že řidiči skutečně čím dál ve větší míře mění letní gumy za zimní. Kdy je pro to ta vhodná chvíle a jaká jsou největší rizika při používání letních plášťů v zimním období? Do emailu mi přistála přehledná grafika od Bridgestone, čímž samozřejmě nechci být hlásnou troubou zrovna této značky a tvrdit, že je pro zimní provoz nejlepší. Spíš se mi to právě hodí „do krámu“ pro obecné téma…